سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ناصر قاضی پور، مدیرعامل موسسه فرهنگی پژوهشی عفاف و حجاب "بنیتا" درباره تاریخچه فعالیتی این موسسه و اهمیت و رویکرد تبیین مفاهیم دینی در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب در این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از پیش از انقلاب، پدرم محمد باقر قاضی‌پور فعالیت‌های‌شان در حوزه پارچه بود و به خصوص مسئله چادر مشکی و چادر نماز را همواره مورد توجه ویژه قرار می‌دادند البته آن زمان و با توجه به شرایط خوب نساجی، انواع پارچه‌ها در کارخانه‌های ایرانی تولید می‌شد اما در مورد چادر مشکی یک بخشی را از کشورهای دیگر مثل سوئیس و آلمان وارد ایران می‌کردیم.

او ادامه داد: البته فروشگاه ما به نسبت بسیار معروف بود و در بخش واردات محصولات‌مان را به همه ایران بخش می‌کردیم. قیمت‌های‌مان یک کلام بود ولی برای فروش چادر مشکی تخفیف می‌دادیم. بعد از شکوفایی انقلاب پدرم و گروه همراه او که بیشتر فرزندان‌شان بعدها در جنگ تحمیلی شهید شدند به مناسبت‌های مختلف به خانم‌ها یک چادر نمازی هدیه می‌دادند و به یاد دارم یک روز در دوران پهلوی با دستگیری پدرم ساواک همه چادر مشکی‌ها را از مغازه ایشان برد و این اتفاق صدمه مالی و روحی و جسمی بسیاری به ما وارد کرد اما هنوز هم دراین راه از پا ننشسته‌ایم.

قاضی‌پور با بیان اینکه اکنون هم همان پرچم پدر را به لطف قرآن نگه داشته است اظهار داشت: اکنون به اتفاق فرزندانم و یک گروه تحصیل کرده در رده‌های بالا، این مسئله در ذهن ما وجود دارد و همواره تبیین مسئله عاف و حجاب را از مهمترین دغدغه‌های‌مان می‌دانیم.

او افزود: تاکنون 36 پروژه در این حوزه نتیجه فعالیت‌های‌مان شده که گزارش را به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارائه کرده‌ایم و همواره تعامل با حوزه‌های علمیه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت ارشاد و دانشگاه‌ها را در رأس برنامه‌های‌مان برای توجه بیشتر به مقوله عفاف و حجاب لحاظ کرده‌ایم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی پژوهشی عفاف و حجاب "بنیتا" گفت: ستر و پوشش برای وجود نازنین یک زن باید به عنوان یک ارزش در جامعه نشر شود و لازم است مسئله حجاب را با زبان گویا و استدلالی بیان کنیم.

او ادامه داد: حجاب حق‌الله است و قرآن بارها راجع به شخصیت ممتاز زن سخن به میان آورده است؛ من معتقدم طبق قوانین الهی زن ناموس خداوند است و قرآن شخصیت ممتازی برای زن قائل است و حتی همه امامان ما به مسائلی که برخورد می‌کردند متوسل به خانم فاطمه زهرا می‌شدند.

قاضی‌پور ادامه داد: انرژی‌های مثبتی از حجاب زنان ساطع می‌شود و البته مسئله حجاب همواره، همراه با عفاف باید مطرح شود و زیبایی خانه خدا هم همان پوشش آن و متنی است که درون آن قرار دارد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی پژوهشی عفاف و حجاب "بنیتا" در خاتمه به برخی از فعالیت‌های فرهنگی خود در کنار طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: سعی داشته‌ایم بخش‌های فرهنگی‌مان وصایع شهدا، احادیث و آیات و روایات را در ارتباط با عفاف و حجاب گردآوری کرده و در برنامه‌های موسسه جای دهیم. ما مقنعه‌هایی طراحی کردیم که دانشگاه‌های کشورهایی همچون کره و ایتالیا از آن استقبال کردند چرا که اینگونه محصولات نگاه ابزاری از زنان را برمی‌دارد.

او در پایان گفت: انواع پارچه‌ها و طرح‌های چادری از ایران و خارج از کشور را روی آن کار می‌‌کنیم و استقبال خوبی از کارهای ما شده است؛ نباید به حجاب رنگ و بوی سیاسی بودن بخشید چرا که به لطف خداوند تاکنون شاهد آن بوده‌ایم که در بیرون از این مرزها روز به روز بر جمعیت مسلمانان و بانوان محجبه افزوده می‌شود.