سرویس مد و لباس هنرآنلاین: خدیجه ملکی طراح لباس، موفق شده است در نخستین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در استان قزوین رتبه نخست طراحی لباس مفهومی را به خود اختصاص دهد.

ملکی در این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نخستین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در استان قزوین با شعار "اینجا چراغی روشن است" دی‌ماه سال جاری برگزار شد و لباسی که من برای بخش لباس‌های مفهومی طراحی کرده بودم موفق به کسب رتبه نخست جشنواره شد.

او ادامه داد: کیفیت برگزاری این جشنواره در سطح مطلوبی قرار داشت و جلسه کارشناسان محتوایی و فنی جشنواره مدولباس ایرانی و اسلامی استان قزوین جهت بررسی بسته‌های فرهنگی و همچنین نگاه فنی به چینش و حضور تخصصی طراحان و متخصصین حوزه مد و لباس از مهمترین عوامل این توفیق بود.

ملکی با اشاره به اسامی کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف مرتبط با مد و لباس بیان کرد: خانم‌ها آتشگران کارشناس امور بانوان استانداری، سیم‌یاری کارشناس فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، اعتمادزاده کارشناس فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شفیعی کارشناس امور رایانه‌ای و نرم افزاری و تبلیغی، کاظمی کارشناس طراحی و دوخت موسسه آموزشی آیلار و دبیر فنی و تخصصی جشنواره و آقایان حسینی مدیر اجرایی جشنواره و شهسواری دبیر اجرایی جشنواره از اعضای حاضر در این جلسات کارشناسی حضور داشتند و جا دارد از تلاش و زحمات یکایک آنها تشکر کرد.

این طراح لباس درباره اثر ارسالی خود به نخستین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در استان قزوین توضیح داد: من در بخش لباس مفهومی و باتوجه به اینکه دغدغه زیادی نسبت به موضوع آب و خشکسالی دارم و البته نظر به اینکه اصفهان یعنی استان خودم و البته شهرهای دیگه به دلیل کم آبی بحران زیادی دارند این موضوع را برگزیدم.

او ادامه داد: کم آبی طی سال‌های اخیر آسیب زیادی به سلامتی افراد، طبیعت و کشاورزان وارد کرده است و اینگونه شد که ایده طراحی این لباس به ذهنم خطور کرد.

ملکی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای جشواره مدام اتود می‌زدم تا بتوانم ایده‌ام را اجرا کنم اما به واقع این موضوع به صورتی نیست که بشود کامل و جامع آن را به تصویر کشید و در حد توانم از مواردی چون چاپ و پارچه‌سازی استفاده کردم تا شاید درد همه مردم و به ویژه کشاورزان را تداعی کنم.

برگزیده بخش طراحی لباس مفهومی در نخستین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در استان قزوین افزود: این روزها هم تمرکز اصلی من بر روی شرکت در ششمین جشنواره مد و لباس فجر است و با تکمیل اثرم آن را به دبیرخانه ارسال می‌کنم.