سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ژیلا شریعت‌مدار، طراح لباس در تمامی دوره‌های جشنواره مد و لباس فجر حضور داشته و در چهارمین دوره جشنواره توانسته است رتبه اول طراحی لباس عموم برای دانشجو را کسب کند.

او درباره خروجی و جایگاه این جشنواره فرهنگی و هنری به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فضای کار در ایران برای طراحان لباس کمی دشوار است و بیشتر نگاه حمایتی مسئولان نیز به سمت فعالان ساکن پایتخت است، هر چند جشنواره فجر توانسته است به معرفی مطلوب هنرمندان دیگر شهرها به یکدیگر کمک کند و فضایی برای انتقال فرهنگ های بومی و محلی داشته باشد.

او در ادامه بیان کرد: جشنواره مد و لباس فجر فضایی مناسب را برای آشنایی طیف گسترده‌ای از هنرمندان فعال در این عرصه فراهم می‌کند و امید است حمایت‌های بیشتری از آثار برگزیده دوره‌های مختلف به انجام رسد.

او با اشاره به اینکه اهدای نشان مالکیت معنوی به طرح‌های برگزیده از مهمترین دستاوردهای جشنواره فجر بوده است، بیان کرد: جشنواره فجر باید پل میان طراحان جوان با تولیدکنندگان باشد و امیدوارم مسئولان شرایطی را ایجاد کنند تا طراحانی که اثرشان دارای نشان مالکیت معنوی است، طرح خود را به تولید انبوه رسانند و قراردادهای مشخصی برای ادامه همکاری داشته باشند.

شریعت‌مدار بیان کرد: بنده ساکن استان آذربایجان شرقی هستم و از نزدیک با کمبود بسیاری از امکانات برای فعالیت پویا در زمینه طراحی و تولید مد و لباس مواجهم و امید است جشنواره فجر با یک رویکرد تبلیغاتی و فرهنگ ساز مقوله طراحی لباس را به خوبی برای اشخاص جامعه معرفی کرده و شرایطی مطلوب به لحاظ اقتصادی برای فعالان ایجاد شود و متولیان امر برگزیدگان جشنواره مد و لباس فجر از شهرستان‌ها را دریابند.

برگزیده چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، برگزاری جشنواره‌هایی نظیر مد و لباس فجر را برای طراحان لباسی که ساکن تهران نیستند، یک اتفاق خوب برشمرد و بیان کرد: از ابتدای برپایی این رویداد تا به امروز روند رو به رشدی را شاهد بوده‌ایم و جشنواره توانسته است تأثیر خود را در تبادل دانش فنی و هنری فعالان ایجاد کند.

این هنرمند در خاتمه گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس باید انگیزه‌ای به طراحان لباس دهد تا در دوره پیش رو جشنواره‌ مد و لباس فجر باشکوه‌تر برگزار شود و از آثار خلق‌شده توسط طراحان لباس جوان نیز استقبال کنند.