سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از دستاوردهای برگزاری دومین کنگره شعر که به مدت دو سال است با هدف پاسداشت و ارتقا دستاوردهای شعری در زمینه حجاب و عفاف برگزار می‌شود، انتشار دو جلد کتاب با عناوین "مستور1" و "مستور 2" با نگاهی به گزیده اشعار دومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب بوده است؛ کنگره‌ای که دومین دور برگزاری آن در روز 14 دی 95 و در تالار رودکی تهران به کار خود خاتمه داد.

طی روزهای پیش رو قصد داریم با تورقی بر این اثر فرهنگی، خوانش مجددی از کتاب "مستور 2" را ارائه داده و حال در نخستین فرصت، یادداشت علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در ارتباط با  این اثر که در صفحات آغازین کتاب چاپ شده است را منتشر می‌کنیم.

"بسمه تعالی

قال رسول الله: انی بعثت لا تمم مکارم الاخلاق

رشد و بالندگی هر جامعه ای در گرو پیشرفت فرهنگ عمومی و احیای ارزش های دینی و اخلاقی است. اخلاق اجتماعی و فرهنگ برخاسته از آموزه های وحیانی توان آن را دارد که جامعه‌ای را از حضیض ذلت به اوج عزت و شکوهمندی برساند.

اخلاق، زندگانی پرنشاط توام با معنویت و سرشار از سلامت و امنیت را رقم می‌زند. تردیدی نیست که گسترش فرهنگ عفاف و احیای فضیلت پر ارج حجاب اسلامی از مباحثی است که جامعه را به زیور معنویت آراسته می‌سازد. عفاف و حجاب به هیچ گاه محدودیت نبوده است بلکه مصونیت و ضامن امنیت اجتماعی و نویدبخش رشد علمی و معنوی هر اجتماع انسانی بوده است.

از نخستین سال های انقلاب شکوهمند اسلامی تا به امروز، به برکت اندیشه های ناب امام خمینی(ره) و رهنمودهای عالمانه و مشفقانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای "دامت برکاته" تلاش‌های خردمندانه و دلسوزانه‌ای در عرصه عفاف و حجاب انجام پذیرفته است. این تلاش ها توانست ترفندهای مذبوحانه رژیم پهلوی در کشف حجاب را خنثی سازد و ارزش این موهبت اسلامی را بیش از پیش روشن سازد.

اکنون حجاب در کشور ما به ارزشی والا که به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی به دست آمده تبدیل شده و تهاجم فرهنگی دشمنان را بی اثر ساخته است.

تردیدی نیست که آموزه‌های دینی آن هنگام که با ابزار هنر و ادبیات همراه شود تأثیری صد چندان خواهد داشت و دل ها را بیش از پیش روشن خواهد کرد. آموزه عفاف و حجاب وقتی با ادبیات گرانسنگ فارسی و هنر بی بدیل شعر همراه شود ژرفایی دل‌ها را با بهجتی کم نظیر زینت می‌بخشد و خورشیدی به سمت سرزمین دل‌ها رهنمون می شود که هیچگاه از تابش باز نیاستاد.

برپای کنگره ملی شعر عفاف حجاب با همین هدف بوده است. عفاف و حجاب مهمان واژه‌های با صلابت و در عین حال صمیمی شاعران این مرز و بوم شد و به خلق آثاری انجامید که نویدبخش معنویت و معرفت شد.

تردیدی نیست که برپایی دومین کنگره شعر عفاف و حجاب، هدف پیشین را رونق روزافزون بخشید و شیوایی و شیدایی زائدالوصفی را نشان داد.

بی‌شک این حرکت مستمر در سال های آینده، شعر عفاف و حجاب را به بخش جدایی ناپذیر ادبیات معاصر بدل خواهد کرد.

در پایان صمیمانه از برپاکنندگان همایش ملی عفاف و حجاب تشکر میکنم و تلاش شاعران برومند و شیرین سخن معاصر را می‌ستایم و خوانندگان محترم را به خوانش ابیات دل انگیز کتاب حاضر دعوت میکنم."