به گزارش هنرآنلاین ستاد خبری پنجمین جشنواره نقش تن‌پوش، قبادی افزود: این جشنواره با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس و با هدف ارتقای سطح هنری طراحی لباس در فضای دانشگاهی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته این روند حمایتی از فعالان حوزه مد و لباس در دانشگاه‌ها صورت گرفته و امید داریم با همراهی دانشگاه و کارگروه، بتوانیم مسیری ایجاد کنیم تا فرصت شناسایی هنرمندان جوان این حوزه فراهم شود.

قبادی همچنین با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند رویه‌ای تاثیرگذار در حوزه طراحی لباس باشد، تصریح کرد: برنامه‌های زیادی در سیاست گذاری کارگروه برای همکاری و تعامل با دانشگاه های برنامه ریزی شده که جلوه های متنوع آن را در دوره های قبلی جشنواره فجر مشاهده شده و قطعا در ششمین دوره نیز خواهیم دید.

وی گفت : این گونه جشنواره ها که نمونه های حدید و روش های نوین در طراحی نقش برروی لباس را فراهم می سازد ، ابتکاری ستودنی و مطابق با نیاز امروز جامعه است.

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد :نمادها و نشانه ها منطبق بر ارزش ها جایگاه ویژه ای در فعالیت های کارگروه داشته و طبعا خلق آثار می تواند مروج این ارزش ها باشد.

این در حالی است که الهام زایجانی دبیر پنجمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش چندی پیش گفته بود که انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، زندگی شهری و محور آزاد چهار محور اصلی پنجمین دوره جشنواره ملی نقش تن پوش است