سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در بخش هایی از مقدمه این گزارش عملکرد که از سوی کارشناسی مد و لباس استان یزد به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تقدیم شده آمده است: برگزاری جشنواره های مد و لباس در ایران یکی از ابزارهایی است که این ضرورت مهم را تسهیل می سازد. بر این اساس و به منظور تحقق منویات مقا معظم رهبر در ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی و طراحی و ارائه مد و لباس اسلامی و ایرانی، استان یزد آماده برگزاری سی و ششمین جشنواره مد و لباس کشور شد.

نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان یزد با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان و تحت نظارت ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد توسط موسسه آوای کویر و با همکاری امور بانوان و خانواده فرمانداری اردکان در تاریخ 15 اسفندماه 94 آغاز به کار کرد.

در ارزیابی‌های انجام شده تلاش شد تا نقاط ضعف و قوت جشنواره های مشابه به دست آید که تیم اجرایی بر اساس نتایج ارزیابی، کمیته های تخصصی را تشکیل داد تا با دقت به حذف حواشی و نقاط ضعف احتمالی بپردازد.

در این گزارش آمده است مراحل اجرایی این تجربه، نتیجه کار مستمر و طبق برنامه کمیته های اجرایی اولین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان یزد است که توسط نیروهای بومی شهرستان اردکان در مجتمع فرهنگی هنری آیت الله خاتمی(ره) اردکان برگزار شد.

اهداف و بخش های مختلف جشنواره، انتشار فراخوان و پوشش خبری برگزاری این رویداد، گزارشات جلسات ستاد برگزاری جشنواره، گزارشاتی از مراسم افتتاحیه و اختتایمه نخستین جشنواره مد و لباس استان یزد، گزارش نشست های تخصصی و نتایج نهایی جشنواره از اهم بخش های این گزارش عملکرد است.