سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حوزه کارشناسی مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گزاش عملکرد یک ساله خود را از اواسط سال 94 تا اواسط سال جاری تقدیم کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور کرده است.

در این گزارش عملکرد، خلاصه جلسات برگزار شده در این مجموعه تشریح و توضیحاتی پیرامون اعضای تشکیل‌دهنده این کارگروه، شرح وظایف و آئین‌نامه‌های اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس ارائه شده است.

از مهم‌ترین مصوبات جلسات برگزارشده طی یک سال گذشته در این مجموعه می‌توان به تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان رشته طراحی مد و لباس، اطلاع‌رسانی به متخصصان این رشته جهت دریافت جوایز کسب، اطلاع‌رسانی به فعالان این رشته جهت دریافت مؤسسات تک منظوره هنری، اطلاع‌رسانی در راستای ارائه طرح جهت تولید انبوه و بررسی طرح‌های رسیده به دبیرخانه مد و لباس به منظور ارسال به کارگروه کشوری و اختصاص وام‌های خوداشتغالی به آن‌ها، برگزاری جشنواره استانی مد و لباس با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دعوت از تولیدکنندگان جهت حمایت از طرح‎های هنرمندان بومی اشاره کرد.

همچنین جلب حمایت بخش خصوصی به منظور برپایی جشنواره استانی و شروع ثبت مالکیت معنوی آثار هنرمندان طراحی لباس از زمان برگزاری جشنواره از دیگر بخش‌های این گزارش عملکرد است.

ارائه یک گزارش جامع تصویری از نخستین جشنواره فجر استانی مد و لباس ایرانی و اسلامی و سی و پنجمین جشنواره سراسری مد و لباس که اسفندماه سال گذشته در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی برپا شده است از بخش‌های جلب توجه این ارائه عملکرد است.

در بخش پایانی نیز اطلاعاتی درباره کتاب‌های چاپ شده و اقدام شده برای چاپ در زمینه مد و لباس استان بوشهر چاپ شده که از این بین می‎توان به "طراحی و چاپ باتیک" اثر آزاده حاجیونی، "ایده از محیط پیرامون در طراحی لباس" اثر ستاره ماندگار، "بررسی تاریخی لباس بومی سنتی استان بوشهر" اثر مینا درعلی، "مرجع کامل پارچه‌های جهان" اثر دیانا والر و ترجمه طیبه اصغریان اشاره کرد.