سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اکبر محمودی، از اساتید تولید مصنوعات چرمی و مدیر فنی کارخانه تولید مصنوعات چرمی درباره جایگاه این دست محصولات در حوزه مد و لباس کشور و نقش برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در این زمینه طراحی و تولید چرم و مصنوعات وابسته به هنرآنلاین، گفت: بیش از سه دهه است که در زمینه تولید مصنوعات چرمی فعالیت دارم. تجربه نشان داده است که همواره راه اندازی واحدهای صنعتی توانسته در تمامی ابعاد موجب ایجاد فضای رقابتی و مهیا ساختن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه شود.

محمودی در ادامه تصریح کرد: در این بین برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند فضای تشویقی و ترغیبی را در بین فعالان این عرصه ایجاد کند. البته در حاشیه برپایی دو دوره نمایشگاه کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته کمتر شاهد این مهم بودیم و نمایشگاه به لحاظ حضور نداشتن برندهای مطرح و صاحب نام در این رویداد نتوانست به ایجاد فضای رقابتی در میان جامعه تولیدکننده مصنوعات چرمی کمک کند.

مدیر فنی کارخانه تولید مصنوعات چرمی با اشاره به اینکه گردهمایی تولیدی‌های آماتور در رویدادهایی با عنوان بین‌المللی نمی‌تواند دستاوردی مثبت به همراه داشته باشد، اظهار داشت: به واقع دو دوره قبلی نمایشگاه محلی برای رقابت برندها نبود. در شرایطی که جای خالی بسیاری از فعالان حوزه چرم احساس می‌شد، خیلی‌ها با ارائه آثاری برگرفته از پارچه و مواد مصنوعی قصد همراهی با نمایشگاه را داشتند.

او افزود: صنایع چرمی ما در حوزه مد و لباس همواره توان رقابت با دیگر کشورها را دارد. محصولاتی در این زمینه طراحی و تولید می‌شود که ارائه‌دهنده جدیدترین ایده‌ها و خلاقانه‌ترین طرح‌ها هستند. در واحد تولیدی و صنعتی اینجانب طیف گسترده‌ای از محصولات از کیف و کفش گرفته تا انواع آکسسواری طراحی و تولید می‌شود که همواره مخاطبان خود را نیز داشته است.

محمودی در خاتمه بر لزوم انتقال بیشتر فناوری‌های روز به کشورمان در پرتو برپایی نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته که از 16 تا 19 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود تأکید کرد و گفت: متأسفانه در اغلب موارد تفاوت کار میان فعالان این حوزه‌ از زمین تا به آسمان است. امید است در پرتو برپایی چنین نمایشگاه‌هایی، شاهد ایجاد فضای رقابتی هدفمند و در ادامه بهبود سطح کمی و کیفی همه تولیدات در این حوزه باشیم.