سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نمایشگاه اکسپوی حلال اسپانیا (ExpoHalal 2016) چندی پیش با حضور بیش از 60 غرفه و با مشارکت 300 شرکت از کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران برای ارائه و معرفی محصولات حلال و همچنین، خدمات گردشگری و مالی و تدارکاتی در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های مادرید برپا شد.

در این نمایشگاه، غرفه مد و لباس اسلامی و ایرانی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مادرید و با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری توسعه هنرهای معاصر و بنیاد ملی مد و لباس اسلامی و ایرانی، به ارائه دستاوردهای کشورمان پرداخت. در این میان برند "نورا" یکی از نمایندگان کشورمان با عنوان طراح عبا، مانتو و لباس پوشیده برای بانوان بود که توسط دو بانوی هنرمند مریم تاج و سارا ملکی مدیریت می‌شود.

برند "نورا" بالغ بر دو سال است که در زمینه طراحی و دوخت مانتو و لباس پوشیده بانوان فعالیت داشته و با توجه به فعالیت پررنگ و قابل توجه در این عرصه موفق به حضور در اکسپوی حلال اسپانیا شده است.

مریم تاج درباره حضور پررنگ ایران در بخش مد و لباس نمایشگاه اکسپوی حلال اسپانیا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برپایی این نمایشگاه و درخشش پوشاک ایرانی و اسلامی را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم. خوشبختانه در طول برگزاری این اکسپو شاهد بازخوردهای بسیار خوب و درخور هنر ایرانی در میان بازدیدکنندگان دیگر کشورها بودیم.

او در ادامه به تأکید و تلاش‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در زمینه معرفی و اثبات فعالان ایرانی در حوزه پوشاک اشاره و تصریح کرد: از آنجا که اغلب آثار ارائه‌شده در این اکسپو برگرفته از فرهنگ جغرافیایی و تاریخی کشورمان بود و به نوعی معماری ایرانی را در قالب مد و لباس به نمایش گذاشت، موفق شدیم مخاطبان را تحت تأثیر هنر ایرانی قرار بدهیم. بی‌شک در ادامه مسیر توفیقات روزافزونی نصیب فعالان این عرصه می‌شود.

مدیر برند "نورا" افزود: یکی از نکات مهم و کلیدی در زمینه طراحی لباس پوشیده برای بانوان محجبه، در نظر گرفتن معیارهای لازم برای طراحی و دوخت یک لباس کامل و بدون نیاز به تغییر در شکل و فرم است و ما همواره بر این امر تأکید داریم و آن را در البسه برند "نورا" لحاظ می‌کنیم.

تاج با اشاره به اینکه علایق و نیازهای تمامی اقشار جامعه را در طراحی‌های خود لحاظ می‌کنیم بیان کرد: البته برای نمایش در عرصه‌های جهانی و در حوزه لباس اجتماع به طراحی لباس‌های نفیس و قیمتی مبادرت می‌ورزیم اما همواره خواسته و نیاز قشر متوسط جامعه را در فعالیت‌هایمان در نظر داشته‌ایم.