سرویس مد و لباس هنرآنلاین: برند ابرا " Ebra design "  از سال 1390 فعالیت خود را در زمینه طراحی مد و لباس به ویژه در امر طرحی پوشش سر برای بانوان و با رعایت اصول طراحی و دوخت ایرانی و اسلامی آغاز کرده است.

سیده راضیه ابراهیمیان، کارشناس ارشد طراحی و دوخت و طراح برند "ابرا" است که بیش از دو دهه عمر خود را به فعالیت موثر درعرصه طراحی، دوخت، مدلینگ و تدریس اختصاص داده است و در همین راستا موفق به کسب تقدیرنامه‌های مختلف از کارگروه ساماندهی مد و لباس و همچنین بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف از جمله جشنواره مد و لباس فجر شده است.

برند "ابرا" صرفا به طراحی لباس بسنده نکرده و معتقد است باید جریان فشن اسلامی از پوشش سر تا کیف و کفش برای همگان به وجود بیاید.

راضیه ابراهیمیان درباره فعالیت‌های خود در حوزه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همواره سعی داشته‌ام که در قالب‌های  جدید در زمینه ترویج پوشش‌های اسلامی کار کنم و خوشبختانه تا به امروز با بازخوردهای خوبی مواجه بوده‌ام.

او با اشاره به اینکه حوزه مد و لباس رسانه‌های مناسبی را برای ترویج و معرفی محصولات  ایرانی و اسلامی در اختیار ندارند، اظهار داشت: من و سایر همکارانم از سال‌ها پیش به شکل علمی و عملی به طراحی این پوشش‌ها اقدام کرده‌ایم، اما مسیر مشخصی برای رساندن آن‌ها به دست مخاطبان نیست و ازهمین رو فعالیت طراحان مد و لباس به صورت خودجوش، فردی و از طریق فضاهای مجازی به ثمر رسیده‌اند که البته در این بین فعالیت بنیاد ملی مد و لباس در تحقق اهداف طراحان و معرفی آنان به جامعه بسیار مفید و مؤثر بوده است.

ابراهیمیان درباره لزوم جریان‌سازی در زمینه پوشش سر در حوزه فشن، بیان کرد: جامعه امروز ما به ویژه جامعه زنان نیازمند آن  است تا با ایجاد تنوع در پوشش خود به ویژه پوشش سر، البته با حفظ موازین عرف و شرع به روحیه‌ای شاد و سالم دست پیدا کند و از همین رو همواره شاهد استقبال پرشور آن‌ها از طرح‌ها و ایده‌ ‌های خود بوده‌ایم.

طراح برند "ابرا" با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم بومی‌سازی در حوزه مد و لباس، تصریح کرد: در لباس  اقوام ایرانی ظرفیت‌های بسیاری برای الهام‌پذیری و اقتباس از طرح‌های موجود وجود دارد و من هم در زمینه طراحی لباس و به وِیژه طراحی سرپوش تاکید بسیاری بر مطالعه تاریخ پوشاک ایرن و اسلام  داشته‌ام.

او در ادامه با انتقاد از طراحی لباس و سرپوش مجریان وگویندگان خبر تلویزیون، گفت: راه‌های بسیار زیادی برای ایجاد تنوع و استفاده و اقتباس از لباس اقوام در میان این قشر از جامعه وجود دارد که همزمان دارای وجهه اجتماعی و رسمی هستند و هم در چارچوب موازین طراحی شده‌اند، اما متاسفانه به ندرت حاضرند از این الگوها در پوشش خود استفاده کنند.

ابراهیمیان با اشاره به تمرکز فعالیت‌های خود در زمینه  طراحی پوشش سر، افزود: من در این حوزه تدوین‌هایی داشته‌ام و در اغلب آن‌ها از لباس اقوام، ابنیه تاریخی و معماری الگوبرداری کرده‌ام. معتقدم امروز که اکثر زنان ما در صحنه و اجتماع حضور دارند باید لباسی در شأن بانوی ایرانی بر تن کنند و الگوی خوبی برای نسل‌های آینده کشور باشند.

در ادامه این مطلب می‌توانید تصاویری از نمونه آثار این بانوی هنرمند و طراح مد و لباس با برند "ابرا" را ببینید:

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا

برند ابرا