سرویس مد و لباس هنرآنلاین: به تازگی  نمایشگاه عرضه محصولات حلال و اسلامی در اسپانیا و کرواسی برگزار شد و یکی از اقلام به نمایش درآمده از سوی شرکت‌ها و برندهای معتبر کشورهای اسلامی، البسه حلال بود.

اسپانیا که از دیرباز و در اثر کشورگشایی خلفای اسلامی در صدر اسلام به اندلس مشهور شد و همچنین کرواسی به سبب نزدیکی به آلبانی در قلب اروپا و حوزه دریای بالکان که بیشتری جمعیت مسلمان نشین را به خود اختصاص داده است، به نظر محل مناسبی برای عرضه محصولات حلال و اسلامی هستند.

به هر حال برطبق دستور فقهی اسلام  هر فرد مسلمان علاوه بر تناول غذای حلال با منشأ دامی که باید با ذبح اسلامی کشتار شده باشد ملزم به استفاده از لباس حلال نیز است. دامی که با ذبح غیراسلامی کشتار شده باشد به مثابه مرداری است که هم نمی توان از فراورده گوشتی آن استفاده کرد و هم محصولات استحصال شده از آن نظیر چرم و نخ پشمی که در تولید لباس از آنها  بهره برداری می شود غیر قابل استفاده است.

با توجه به ظرفیت به وجود آمده در کشورهای گوناگون و حتی غیر اسلامی نسبت به استفاده از غذای حلال، اقدام اخیر در برگزاری نمایشگاهی شامل اقلام حلال که لباس نیز جزئی از آنهاست علاوه بر تأمین نظر بسیاری از  کشورهایی که درصد جمعیت مسلمان در انها قابل توجه است، زمینه‌ای ایجاد کرد که مصرف کنندگان غیرمسلمان نیز به استفاده از این محصولات در حوزه لباس مبادرت ورزند.

و البته این میان نکته ای برای شرکت‌های حاضر در چنین نمایشگاهی حائز اهمیت است و آن توجه به کیفیت و ارتقای کیفی محصولاتشان است که موجب می‌شود مصرف کنندگان برای خریداری و در اختیار گرفتن این محصولات بیشتر ترغیب شوند.