سرویس مد و لباس هنرآنلاین: به رغم بحران زدگی کشور سوریه و کمبود امکانات فراوان مادی از قبیل قطع مکرر آب و برق و وجود نا امنی در سرتاسر آن کشور، دومین دوره سالانه مد و لباس با برنامه‌ریزی "شورای جوانان سوری" و ده‌ها تن از طراحان حرفه‌ای و آماتور لباس روز سه شنبه در شهر ساحلی لاذقیه آغاز شد.    

با وجودی که پنج سال است که جنگ‌های خونین دامنگیر مناطق گوناگون سوریه شده است، ولی به نظر می‌رسد جنگی که گروه‌های افراطی تکفیری بر مردم این کشور تحمیل کرده‌اند، مانع اجرای برنامه‌های پویا و سازنده بدور از صدای انفجار بمب‌ها و غرش هواپیماها نمی‌شود.

یوسف الحایک، یکی از برگزار کنندگان این همایش به خبرنگاران گفت: شرایط سخت کشور را درک می‌کنیم، ولی هدف اصلی ما خدمت به عموم افراد جامعه و نشاندن لبخند بر چهره جوانان، پشتیبانی از ابتکارات و خلاقیت‌های آنان، فراهم نمودن شرایط اشتغال و تولید برای تولیدکنندگان حرفه‌ای و در نهایت به چرخش در آوردن ماشین اقتصادی کشور است.     

ماهر المهاجر مدیر مسئول انجمن طراحان مد و لباس سوریه، این همایش را نخستین گام در راه گسترش و تحکیم فرهنگ طراحی لباس در این کشور دانسته و ابراز امیدورای کرده که مسئولان دولت با اختصاص جوایزی برای طراحان آماتور و با تأید هیئت داوران بتوان زمینه‌های شغلی بیشتری فراهم کرد.

مطبوعات سوریه نوشتند که چند مدل و نمونه‌های لباس عرضه شده در اولین روز همایش، با فرهنگ بومی و سنتی مردم سوریه سازگار نبوده که خشم و عکس العمل برخی از شهروندان شرکت کننده را برانگیخته است.