سرویس مد و لباس هنرآنلاین:

پخش برنامه تلویزیونی "فرمول یک" با اجرای علی ضیاء از دوشنبه 10 آ‌بان آغاز شد و قرار است این برنامه طی هفته‌های متمادی از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت 6:30 تا 8:10 صبح میهمان مخاطبان شبکه یک سیما باشد.

از هفته گذشته و در روزهای یکشنبه، پخش این برنامه به موضوع مد و لباس اختصاص داشته و مهدی محمودی، رئیس هیئت مدیره انجمن موسسات فرهنگی هنری مد و لباس کشور، فعال بخش خصوصی و کارشناس مد و لباس در این آیتم به طرح و بررسی مباحث چالشی در این زمینه می‌پردازد.

محمودی دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: پخش این آیتم از یکشنبه گذشته آغاز شده و قرار است این برنامه آنتن یکشنبه‌های خود را به موضوع مد و لباس اختصاص دهد.

او در ادامه تصریح کرد: نکته قابل توجه این برنامه ترکیبی، حضور علی ضیاء به عنوان مجری است که خود همواره دغدغه این مباحث را داشته و از مصادیق بارز آن، حضور این مجری توانمند در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مد و لباس فجر است.

رئیس هیئت مدیره انجمن موسسات فرهنگی هنری مد و لباس کشور درباره اهداف این بخش از برنامه "فرمول یک" بیان کرد: آنچه بیش از هر چیز دیگری مورد توجه است پرداخت به جایگاه طراحی در مد ایرانی و مدسازی در کشورمان است و در ادامه نقش افراد تأثیرگذار در این عرصه مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد.

محمودی ادامه داد: اشاره به شبکه تولید و توزیع به شکل هدفمند و دانش بنیان در مقوله مد و لباس نیز از نکات قابل توجه بوده و از آنجا که برنامه تلویزیونی "فرمول یک" توجه ویژه‌ای به موضوعات روز داخلی دارد، بی دلیل نیست که مد و لباس در لیست اهم برنامه‌های آن قرار گرفته و یک روز مشخص از هفته را به این بحث اختصاص دهد.

این کارشناس مد و لباس با تأکید بر لزوم معرفی برندهای ایرانی اظهار داشت: توانایی داخلی ما در زمینه طراحی، تولید و توزیع مد و لباس ایرانی بر کسی پوشیده نیست و از جنبه‌های فرهنگی و اقتصادی مورد توجه مردم و مسولین قرار گرفته است.

محمودی در خاتمه گفت: بحث پوشش و انتخاب مد و لباس از موضوعات روز همه جوامع و به ویژه کشور ما است و همین که ما در طول روز چندین بار و به بهانه‌های مختلف این پرسش را مطرح می‌کنیم که "چه بپوشم؟" خود نشان از دغدغه‌مندی آحاد جامعه به امر پوشش دارد و احتمال آن وجود دارد که در برنامه‌های آینده مدل راهنمای انتخاب لباس در مواقع مختلف را نیز به بینندگان معرفی کنیم.