سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سمیه قندچی، کارشناس طراحی و دوخت و از فعالان تولید محصولات عفاف و حجاب درباره شرایط حاکم بر این بخش مهم در حوزه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: متأسفانه در جامعه اسلامی توجه کافی به گسترش فرهنگ استفاده از محصولات عفاف و حجاب نمی‌شود و تنها در مواردی آن هم به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، طراحان و تولیدکنندگان گرد هم آمده و توجهشان را معطوف به این حوزه کرده‌اند.

قندچی که در برخی دوره‌های جشنواره مد و لباس فجر نیز حضور داشته است ادامه داد: خلاقیت و نوآوری فعالان و صاحبان برند در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف لازم و ضروری به نظر می‌رسد و این در حالی است که در اکثر قریب به اتفاق ملت‌ها و آیین‌های جهان، حجاب در بین زنان معمول بوده است و از همین رو از پرتکاپوترین بخش‌های عرصه مد در دنیا به شمار می‌آید.

او افزود: من به همکارانم در موسسه عفاف و حجاب خود برآنیم تا زمینه‌های علاقه‌مندی بانوان را با طراحی محصولات بدیع و دارای کاربرد آسان فراهم کرده و در این مسیر به استفاده از ملزومات حجاب تأکید فراوان داریم.

قندچی درباره ملزومات مرتبط با محصولات عفاف و حجاب تصریح کرد: زیبایی و تنوع، عنصر جدایی‌ناپذیر پوشش بانوان است و ملزوماتی همچون هدبند، ساق‌بند، گیره شال و روسری و نوارهای تزیینی در نگاه نخست به زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر محصولات عفاف و حجاب منجر می‌شود و ما در مجموعه خود در ارتباط با ست‌های مناسب مشاوره‌هایی را نیز به بانوان می‌دهیم.

او با اشاره به لزوم رصد کردن سایت‌های خارجی و ژورنال‌های مطرح جهان برای افزایش کیفیت کارهای داخلی گفت: ما با درنظر گرفتن نحوه درست پوشیدن چادر و حفظ حرمت این محصول نیم‌نگاهی نیز به طراحی‌های جهانی در این حوزه داریم و به کرات از فضاهای مجازی و ژورنال‌های خارجی برای کارهای خود ایده گرفته‌ایم.

این کارشناس طراحی و دوخت در خاتمه گفت: همان‎گونه که حجاب و پوشش ظاهری، لزوماً به معنای برخورداری از همه‌ مراتب عفاف نیست، اما به واقع عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری قابل تصور نبوده و امید است من و همه همکارانم در راستای تحقق این خواسته موفق باشیم و کارگروه و بخش‌های متولی نیز حمایت‌های لازم و کافی را از ما در این زمینه داشته باشند.