به گزارش هنرآنلاین، برنامه "گفت و گوی اجتماعی" با موضوع "رشد مدلینگ در فضای مجازی" با حضور مهدی محمودی رییس انجمن موسسات مد و لباس کشور  از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه مهدی محمودی با اشاره به مجوزهای لازم برای موسسات مد و لباس، گفت: در حوزه ی آموزش اصول خوش پوشی مجوزهایی از سوی نیروی انتظامی و پلیس اماکن به موسسات ارائه شد که در عرصه ی مد و لباس فعالیت داشتند، که اصلی ترین وظیفه ی آن ها تربیت نیروی انسانی بود.

وی با بیان این که صنعت پوشاک کشور سالانه 20 میلیارد دلار گردش مالی دارد، اظهار داشت: یکی از بسترهای عرضه و نمایش خوش پوشی و اقتصاد پوشاک از طریق ارائه ی لباس در قالب مانکن ها صورت می گیرد، به طوری که در غیر این صورت چرخه ی اقتصادی این صنعت دچار اختلال می شود.

رییس انجمن موسسات مد و لباس کشور با اشاره به فعالیت های کارگروه مد و لباس کشور، عنوان کرد: مجوزهای صادر شده در سال های قبل به موسسات مد و لباس کاملا لغو شده و در حال حاضر هیچ مرکز و موسسه ی مد و لباس در کشور دارای مجوز نیست.

وی همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت قانونی مدلینگ لباس در کشور اضافه کرد: تمام موسساتی که در حوزه ی مدلنیگ لباس فعالیت دارند، غیر قانونی است.

مهدی محمودی با اشاره به این که تنها متولی مدلنیگ لباس در کشور کارگروه سامان دهی مد و لباس ایران است، اظهار داشت: سازمان و نهادهایی مانند نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و غیره عضو کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هستند، در حالی که با همکاری این نهادها مرجع صدور مجوز مدلینگ لباس در کشور این کارگروه محسوب می شود.

فایل صوتی برنامه "گفت و گوی اجتماعی" از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است.