سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فاطمه باستانی، مدیر موسسه "مدرن‌پوشان باستان البرز" و صاحب برند "ساتار" درباره فعالیت‌های این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این موسسه نخستین موسسه‌ای است که در استان البرز و در حوزه مد و لباس با ارائه برند ایرانی و اسلامی "ساتار" در حال فعالیت است. این مجموعه از آنجایی شکل گرفت که شاهد آن بودیم در این استان پتانسیل بالایی برای ارائه و جلب نظر کالکشن‌های متنوع در این زمینه وجود داشت اما کمتر شاهد ظهور و درخشش برندهای ایرانی و اسلامی بودیم.

باستانی با اشاره به اینکه این مجموعه با ارائه ست‌های خانوادگی به نام برند "ساتار" تنها موسسه ارائه‌دهنده این ست‌ها در ایران است، اظهار داست: با تکیه بر ساختار فرهنگی ایران اسلامی اقدام به ارائه کالکشن‌های متفاوت از ست‌های خانوادگی کرده‌ایم، چرا که معتقدیم خلأ ست‌های پوشاک به شکل خانوادگی در ایران محسوس است و شاید این اقدام حرکتی نمادین در ساختار خانواده‌ها و ایجاد نظم و یکپارچگی در پوشش آنان است.

مدیر موسسه "مدرن‌پوشان باستان البرز" به برپایی شوی زنده لباس در حاشیه جشنواره مد و لباس فجر در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: سال گذشته و در تالار وحدت این اتفاق خوب رقم خورد. معتقدم تداوم چنین رویدادهایی در حوزه مد و لباس می‌تواند به پویایی هر چه بیشتر این عرصه به ویژه در راستای ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو کمک کند.

او در ارتباط با دیگر برنامه‌های این مؤسسه گفت: درصدد برپایی یک نمایشگاه در زمینه لباس‌هایی با عنوان برند "ساتار" هستیم و قصد داریم به یک نمادسازی از برهه‌ای از تاریخ گمشده ایران‌زمین بپردازیم؛ تاریخ گمشده‌ای از ایران که قدمت بسیار زیادی دارد اما در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده است. ما تصمیم داریم لباس‌های آن دوران را احیا کنیم.

باستانی به نقش فرهنگی و هنری مؤسساتی اینچنینی و رسالت آن‌ها در حفظ فرهنگ و ارزش‌های ایرانی و اسلامی اشاره کرد و افزود: وظیفه ما است که از منظر مد و لباس به حفظ پیشینه تاریخی کشورمان پرداخته و ارائه مجموعه‌های تلفیقی ز المان‌های سنتی و مدرنیته یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این مسیر است.

صاحب برند "ساتار" با اشاره به لزوم پویایی هرچه بیشتر هنرمندان در گردهمایی جشنواره مد و لباس فجر اشاره کرد و گفت: این جشنواره متعلق به همه ما هنرمندان و فعالان این عرصه است و امیدواریم در سال‌های پیش رو شاهد حرکات نو و ارائه سبک‌های جدید در این عرصه باشیم.

باستانی در خاتمه به تصمیماتی مبنی بر افتتاح شعبات دیگر از برند "ساتار" در دو استان تهران و یزد اشاره و بیان کرد: در حوزه برندینگ یکی از رازهای ماندگاری و اشتغال حرفه‌ای برندهای فعال در حوزه مد و لباس، در اختیار داشتن شعبات متعدد است. از این رو قصد داریم تا پایان سال جاری، شعبات دیگری در شهرهای تهران و یزد افتتاح کنیم. موسسه در رابطه با برندسازی ایران در ادامه ثبت موفق نام تجاری آن در سال گذشته به ثبت بین‌المللی نیز می‌اندیشد.