سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سایت دائمی نخستین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با هدف معرفی آثار درخور توجه در حوزه لباس‌های دینی و عاشورایی به نشانی lebasashouraie.ir راه‌اندازی شده است.

محمدحسن مؤمنی‌ها، طراح سایت نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی در تشریح این پایگاه مجازی به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: نمایشگاه عاشورایی در زمره نخستین رویدادهایی است که به طراحی سایت دست زده و در ادامه این حرکت، استقبال قابل توجهی از آن به عمل آمده است.

او تصریح کرد: یکی از مهمترین قابلیت‌های این سایت، بخش تور مجازی آن است و علاقه‌مندانی که به هر دلیل موفق به حضور در تهران و این نمایشگاه نشده‌اند، می‌توانند با کلیک بر روی لینک بازدید آنلاین از آثار به نمایش گذاشته شده دیدن کنند. در حقیقت تور مجازی نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی از بخش‌های قابل توجه سایت نمایشگاه بوده است.

مؤمنی‌ها با اشاره به اینکه تجمیع و گردهم‌آیی طراحان و تولیدکنندگان لباس‌های آئینی و عاشورایی از دیگر اهداف طراحی این سایت به شمار می‌رود، اظهار داشت: جمع‌بندی فعالیت‌هایی که تاکنون به انجام رسیده در قالب بانک اطلاعاتی مربوط به آثار طراحان و تولیدکنندگان این حوزه به یک گردآوری رسیده و سایت طراحی شده بستر مناسبی را فراهم آورده تا ارتباط بهتری میان طراحان و تولیدکنندگان ایجاد شده تا با یکدیگر به تبادل نظر و اطلاعات بپردازند.

طراح سایت نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی، این سایت را فضایی مناسب برای ارائه اطلاعات مربوط به فعالان لباس عاشورایی برشمرد و گفت: گالری تصاویر و بخش‌های مرتبط با اخبار این رویداد می‌تواند کمک شایانی در اطلاع‌رسانی هرچه بهتر اخبار این رویداد ارائه دهد و بی‌شک طراحان و تولیدکنندگان انگیزه پیدا می‌کنند تا به ارائه طرح‌های نو در این زمینه بپردازند.

او در ادامه به درخواست برخی نهادهای دولتی و خصوصی در ارتباط با تولید طرح‌های ارائه‌شده در تیراژ بالا اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال یکی از بانک‌های کشور از دست‌اندرکاران نمایشگاه درخواست کرده است که یکی از مانتوهای به نمایش درآمده را در تیراژ بالا تولید کنند تا کارمندان بتوانند در ایام ماه محرم و صفر در محل کار از آن استفاده کنند.

مؤمنی‌ها گفت: در بخشی دیگر از سایت امکان ارتباط با مدیریت وجود دارد که مخاطبان می‌توانند به بیان نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌های خود پرداخته و یا از این مسیر خود را در جایگاه طراح یا تولیدکننده به مدیران بنیاد ملی مد و لباس کشور معرفی کنند.

طراح سایت نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی در خاتمه بیان کرد: قابلیت‌های موجود در این سایت منجر به آن شده که بسیاری دیگر از نمایشگاه‌های در حال برگزاری به طراحی و در اختیار داشتن این پایگاه مجازی رغبت نشان دهند و از این رو اقدام کارگروه ساماندهی مد و لباس در ارائه سایت تخصصی نمایشگاه قابل تقدیر است.