سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سومین جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی در بخش خلاقیت‌های فرهنگی هنری پنجمین جشنواره "تسنیم" برگزار می‌شود. 

در متن فراخوان این رویداد آمده است:

مقوله پوشش و لباس از جمله مسائلی است که همواره انسان در زندگی با آن در ارتباط است و به عنوان یک نیاز ضروری در زندگی به آن نگریسته می‌شود. این نیاز در طول تاریخ بشری و در میان ملل و اقوام مختلف وجود داشته است و امروزه با توسعه جوامع بشری این نیاز بیش از گذشته بروز کرده است به گونه‌ای که نیازمند برنامه ریزی و الگوسازی مناسب بر اساس هویت جامعه می‌باشد به گونه‌ای که پوشش هر فردی نشان دهنده تبعیت او از فرهنگ و هویت ملی است. لذا ضروری است در جامعه امروزی توجه ویژه‌ای به مد و پوشش اسلامی و ایرانی به عنوان یکی از مؤلفه‌های سبک زندگی صورت گیرد تا ضمن پرداختن به عناصر و مفاهیم اسلامی ایرانی در حوزه مد و پوشش، منجر به بستر سازی لازم جهت معرفی پوشش معیار و استفاده از گذاری بر سبک زندگی خانواده و آن بر اساس موازین اسلامی شود و از آنجا که زنان نقش تأثیر جامعه دارند، اهمیت برنامه ریزی برای آنان در کلانشهر تهران پر رنگ‌تر می‌باشد. لذا اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری جشنواره مد و پوشش ایرانی جهت الگوسازی پوشش مناسب اجتماعی بانوان نموده است.

اهداف:

الگوسازی و ایجاد بستر لازم جهت معرفی و ارائه پوشش اسلامی و ایرانی

فراهم‌سازی زمینه برای کشف، بروز و ظهور خلاقیت‌های نو مرتبط با سبک زندگی اسلامی و ایرانی

زمینه‌سازی جهت بهبود، اعتلا و تحکیم بنیان خانواده

گروه هدف:

بانوان شهروند شاغل و خانه‌دار تهرانی، دختران دانشجو و دختران مقطع سنی سال 9 تا 16 سطح اجرا شهر تهران

سطح اجرا:

شهر تهران

بخش‌های جشنواره:

بخش اول: رقابت و مسابقه جشنواره شامل طراحی و دوخت چادر، طراحی و دوخت مانتو و شلوار، چاپ و رودوزی روی پارچه یا سرپوش، پارچه سازی و تألیف مقاله علمی در حوزه ترویج پوشش اسلامی و ایرانی

بخش دوم: برپایی نمایشگاه

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه متن کامل فراخوان به لینک https://telegram.me/joinchat/BPRVEED-YzJFDRwIPDcOsA

در تلگرام مراجعه کرده و یا با شماره 88346628 تماس حاصل نمایند.

آخرین مهلت ارسال اثر در بخش رقابت جشنواره به همراه مشخصات صاحب اثر و مشخصات اثر پایان آبان ماه اعلام شده و نمایشگاه از 22 تا 29 دی ماه برگزار می‌شود.