سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پتانسیل بالای تجارت مد و لباس درامریکا پوشیده نیست و سالیانه هزاران هزار دلار از این صنعت به جیب سرمایه‌گذاران و صاحبان برند می‌رود. 

اما اتفاقی که طی روزهای اخیر در این کشور و در جریان انتخابات ریاست جمهوری رخ داده است جدای از این دست تجارت و بیزینس در دنیای مد است؛ درست از لحظه‌ای که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا از عبارت "زن کثیف" برای توصیف هیلاری کلینتون استفاده کرد، یک شرکت تولیدکننده تی‌شرت اقدام به طراحی، تولید و فروش تی‌شرت‌هایی کرد که روی آن عبارت "زن کثیف" نقش بسته است.

اینجاست که باید گفت رقابت داغ انتخابات ریاست جمهوری در امریکا کار را به جایی رسانده که این روزها مد و لباس هم تبدیل به سلاحی در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون شده است، به طوری که بسیاری از هواداران هیلاری کلینتون با پوشیدن این مدل از تی‌شرت‌ها نسبت به عبارت به کار برده شده از سوی نامزد حزب جمهوری خواه واکنش نشان داده است. 

634238_815

آن‌ها شعار می‌دهند: ما زنان کثیف گام‌های کثیفمان را بر خواهیم داشت تا رای‌های کثیفمان را به صندوق بیندازیم و تو را برای همیشه از زندگی‌مان خارج کنیم. 

در این میان توجیه باب بلَند، مدیر عامل و پایه گذار شرکت تولیدکننده یکی از انواع این تی‌شرت‌ها هم بسیار قابل توجه است که گفته است: افراد زیادی در این زمینه با ما سر و کار دارند، دلیل اصلی اینکه این پیراهن را می‌خرند این است که با خودشان فکر می‌کنند خیلی سرگرم کننده خواهد بود که در روز انتخابات یک تی‌شرت "زن کثیف" به تن داشته باشند. به نظرم اگر به مردم کمک کند دلیلی برای شرکت در انتخابات داشته باشند هیجان‌انگیز‌تر نیز هست. خوب می‌دانید که بسیاری از ما برای این انتخابات هیجان زیادی نداشتیم.

به هر روی به نظر می‌رسد در پشت صحنه دنیای پرهیاهوی مد و لباس چیدمان‌های جدیدی از جریان‌سازی فرهنگی و سیاسی در حال رقم خوردن است.