سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران درباره چند و چون برپایی نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی و همکاری این اتحادیه با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این دومین سال است که به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جایگاه ویژه‌ای برای طراحی و تولید لباس های عاشورایی در نظر گرفته شده و از آغاز راه، این حرکت با همکاری جدی اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک همراه بوده است.

شیرازی با اشاره به استقبال و اشتیاق بالای تولیدکنندگان پوشاک برای همراهی با این رویداد ارزشمند تصریح کرد: از همان ابتدا شاهد بودیم که تولیدکنندگان با اشتیاق دعوت اتحادیه را لبیک گفتند و با این منظور که می‌خواهیم در تمام زمینه‌ها لباس و پوشاک عاشورایی هدفمند داشته باشیم، با این جریان معنوی همراه شدند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران افزود: قصد داریم در ادامه مسیر برای ماه محرم و صفر و سایر ایام عزاداری ائمه اطهار، تمام تولیدکنندگان در زمینه‌های مختلف همچون تولیدات کت و شلوار، پوشاک اجتماع خانم‌ها و حتی لباس منزل، لباس مناسبی را طراحی و تولید کرده و بدون سود و با نازل‌ترین قیمت تقدیم عزاداران کنیم. قطعاً این موضوع یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی نمایشگاه لباس عاشورایی بوده است.

شیرازی در ادامه با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ نذورات لباس در میان اقشار مردم اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در خصوص نذر پارچه و لباس در کنار نذر خوراکی یک هدف دیگر است که با جدیت دنبال می‌شود. در ادامه این حرکت مردم می‌توانند برای نذورات خود پیراهن مشکی یا چادر مشکی یا هر لباس مناسب دیگری را به مجامع مختلف عزارداران تقدیم کنند.

او تصریح کرد: از طراحان لباس کشور دعوت شده است تا ضمن بازدید از نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی، با تولیدکنندگان ایندست پوشاک مرتبط شده تا در دوره‌های بعدی شاهد همکاری پررنگ طراحان و تولیدکنندگان به منظور تهیه البسه‌ای متفاوت و خاص در این ایام باشیم.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در خاتمه به جای خالی برخی لباس‌های نواحی و مناطق مختلف کشور در این ایام خاص اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با تلفیق گام‌های مؤثر طراحان و دقت نظر این عزیزان بر لزوم زنده نگه داشتن لباس ویژه مناطق مختلف کشور و از سوی دیگر همراهی همه جانبه تولیدکندگان، در سال‌های بعدی شاهد حضور پررنگ لباس نواحی کشور ویژه ایام محرم و صفر و عزاداری سرور و سالار شهیدان باشیم.

نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، همزمان با دهه دوم ماه محرم از 26 مهر تا 2 آبان‌ در تالار وحدت برپا است.