سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سعیده سروش‌فر طراح و مدیر برند "قلم ‌فلزی" در توضیح پیرامون فعالیت‌های خود و همکارانش در این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: "قلم فلزی" بالغ بر سه سال است که کار خود را در زمینه طراحی و دوخت لباس‌های ایرانی و سایر ملزومات مرتبط با عرصه مد و پوشاک آغاز کرده است و خوشبختانه طی این سال‌ها توانسته‌ایم در حوزه طراحی حرف‌های نوی برای گفتن داشته باشیم.

سروش‌فر درباره تلفیق سایر هنرهای تجسمی برای رسیدن به کارهای نو و جذاب در زمینه مد و لباس بیان کرد: یکی از زیربناهای اصلی کار ما در مجموعه "قلم ‌فلزی"، مربوط به بخش طراحی آثار و الهام گرفتن از هنرهایی همچون طراحی فرش، نقاشی، معماری و کاشی‌کاری است که البته طی سال‌های اخیر بسیار باب شده است، هرچند متأسفانه گاه هر قدر هم که کارهایی نوی در این زمینه طراحی شوند با سرعت نجومی کپی و در بازار عرضه می‌شوند.

این طراح لباس ادامه داد: برای خروج این دست طرح‌ها از رکود و تکرار، باید هر روز به فکر ایده‌ای نو باشیم و خوشبختانه پیشرفت‌های فنی و نرم‌افزاری در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به ما طراحان مد کند.

مدیر برند "قلم ‌فلزی" با انتقاد از برخی چاپ‌خانه‌ها در دامن زدن به روند سریع کپی از طرح‌های ناب لباس اظهار داشت: برخی از فعالان این قشر با پی بردن به سود حاصل از کپی و چاپ طرح بر روی انواع البسه و شال و روسری و بدون داشتن هیچ‌گونه تخصصی در این زمینه به چاپ کارهای فاخر بر روی انواع پوشیدنی اقدام کرده و نمونه مشابه طرح‌ها با قیمت بسیار پایین‌تر در بازار از سوی این افراد عرضه می‌شود که البته خریداران نیز بدون توجه به این مسئله به سمت کارهایی می‌رند که قیمت پایین‌تری دارند و این به ضرر هنرمندان فعال در این عرصه بوده و است.

او در ادامه درباره برند "قلم ‌فلزی" و تبلیغات در فضاهای مجازی توضیح داد: خوشبختانه به مدد پیشرفت تکنولوژی و در شرایطی که نهادهای دولتی و خصوصی کمترین حمایت را از تبلیغ برندهای ایرانی نمی‌کنند فضاهای مجازی و امکان تبلیغات از این جنس به یاری ما طراحان و صاحبان برند آمده است.

سروش‌فر همچنین از برخی سخت‌گیری‌های قانونی در برابر تبلیغات حوزه‌های مرتبط با فشن انتقاد و تصریح کرد: هم من و هم سایر همکاران فعالمان در این عرصه با تمام خطوط قرمز آن آشناییم و ای‌کاش این یک مسیر برای تبلیغ و عرضه کارهای ما دچار اختلال نشود.

مدیر برند "قلم ‌فلزی" ادامه داد: بسیار درباره دلایل توفیقات برندهای خارجی صحبت به میان می‌آید، اما نباید فراموش کرد که در بحث فشن، تبلیغات به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مسائل برای رشد برند نقش ایفا می‌کند و در حالی که در خارج از ایران، انواع راه‌های معرفی محصولات از شبکه‌های تلویزیونی تا بیلبوردهای سطح شهر در دمت این مهم درآمده‌اند نباید از شکوفایی برندهای ایرانی با این شکل و سطح از تبلیغات انتظاری بیش از این‌ها داشت.

او در خاتمه درباره برنامه‌های آتی خود و همکارانش در مجموعه "قلم ‌فلزی" گفت: قلم فلزی با تلفیق سنت و مدرنیته سعی دارد برای مردم سرزمینمان زیبایی بیآفریند و ما به جهانی شدن می‌اندیشیم؛ اینروزها هم که برند قلم فلزی برندی نیمه جهانی در سطح خاورمیانه است با جدیت مشغول طراحی و تولید کالکشن پاییزه و زمستانه خود هستیم.