گروه مد و لباس هنرآنلاین: توانایی ایجاد تمایز در برندها به موارد گوناگونی بستگی دارد که ازجمله آن می‌توان به موضوع طراحی لوگو اشاره کرد؛ مسئله‌ای که در میان برندهای بزرگ، حتی برای رونمایی از مجموعه‌های فصلی مورد اهمیت بوده و به کمک نرم‌افزارهای رایانه‌ای و گاه هوش مصنوعی، نمونه‌های منحصربه‌فردی از این لوگوها شناسایی می‌شود.

برای صاحبان برند در صنعت پوشاک، توانایی متمایز شدن از رقبا و جذب مشتری در این بازار شلوغ و پرهیاهو بسیار مهم است. یکی از بهترین راه‌های دستیابی به این امر برای کسب‌وکارهای مد، برندسازی فصلی و یا داشتن یک لوگوی قوی و منحصربه‌فرد است که می‌تواند باگذشت زمان تغییر کند.

لوگوهای قابل‌تشخیص اغلب به مشتریان از اصالت پوشاک اطمینان می‌دهند و همچنین به‌عنوان تضمین کیفیت محصول عمل می‌کنند. درواقع، لوگوها می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر تصویر کلی برندهای مد و مصرف‌کنندگان آن‌ها داشته باشند و بسیاری از مخاطبان با حمل یک لوگوی معروف روی لباس خود، احساس غرور می‌کنند.

فصلی بودن یکی از عواملی است که ممکن است بر طراحی مد تأثیر بگذارد زیرا برندها اغلب سبک خود را با انتظارات در حال تغییر مشتریان تطبیق می‌دهند. وقتی صحبت از طراحی لوگو برای برندهای حوزه مد و لباس به میان می‌آید، گاه تغییرات فصلی مستلزم ثبت علائم لوگوی فصلی شامل علائم گرافیکی و کاراکترهای ترکیبی می‌شود.

درحالی‌که ثبت لوگو برای حفاظت از مالکیت معنوی بسیار مهم است، فرآیند طراحی علامت تجاری گاه به امری چالش‌برانگیز مبدل می‌شود حال آنکه در گذشته، قطعیت جدید بودن یک لوگو نیاز به جستجوی دقیق توسط متخصصان IP در موارد ثبت شده ملی و بین‌المللی داشت.

هر چند امروزه با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی، یک لوگو از میان میلیون‌ها نمونه تصویر لوگو امری سهل‌الوصول بوده و از طریق مقایسه شکل، مفاهیم، ​​حروف، کلمات و رنگ‌های یک لوگو، می‌توان آن را از دیگر نشان‌ها تمیز داد.

علامت‌های ترکیبی در حال حاضر محبوب‌ترین نوع طراحی لوگو هستند. علائم ترکیبی شامل هر دو علامت کلمه و نماد و بسیار متنوع بوده و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند بسته به زمینه فعالیت، از نماد، متن یا ترکیب آن دو استفاده شود. انواع دیگر لوگوهای پرهوادار مبتنی بر کلمه، حروف و نمادهای انتزاعی و تصویری هستند.