گروه مد و لباس هنرآنلاین: جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به عنوان بیست و دومین دوره چهارساله مسابقات جهانی قهرمانی فوتبال مردان است که توسط تیم‌های ملی بزرگسالان اتحادیه‌های عضو فیفا برگزار می‌شود؛ جام جهانی که قرار است از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در کشور قطر میزبان فوتبال دوستان جهان باشد.

اما یکی از موضوعات مهم و بحث‌برانگیز اغلب تورنمنت‌های ورزشی، به لباس ورزشکاران اختصاص دارد که بدون شک، رقابت‌های جام جهانی با این میزان از اهمیت، از این قاعده مستثنا نیست و این روزها بسیاری از مدیران تیم‌های ملی در کنار برندهای مطرح پوشاک در جهان، به رونمایی از لباس تیم‌های فوتبال می‌پردازند؛ لباس‌هایی که البته پیش از رونمایی باید به تأیید فدراسیون جهانی فوتبال FIFA نیز برسند و برای ورود به ورزشگاه‌ها، مجوز خود را به لحاظ انطباق با استانداردهای موردنظر دریافت کنند.

این در حالی است که با فاصله چند روز باقی‌مانده تا آغاز جام جهانی، همچنان از لباس تیم ملی فوتبال ایران رونمایی نشده است. اما بنا بر اخبار منتشرشده، موزه ورزش و المپیک قطر که به موزه ۳-۲-۱ معروف بوده و اوایل سال جاری افتتاح‌شده است، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ورزشی، این روزها، بالغ بر ۱۶ هزار شیء ارزشمند دنیای ورزش را در خود جای‌داده و بیش از ۳ هزار شیء دیگر را نیز برای نمایش به امانت‌گرفته است. همچنین یادگارهایی از ۹۰ قهرمان جهان در تالار قهرمانان این موزه به نمایش درآمده‌ است.

بنا بر آمار منتشرشده، موزه ورزش قطر در چهار ماه نخست گشایش، ۹۸ هزار بازدیدکننده داشته و پیش‌بینی شده تا پایان جام جهانی، نیم میلیون نفر از آن بازدید کنند. درنتیجه یکی از فرصت‌های پیش‌بینی‌شده برای مخاطبان جام جهانی فوتبال 2022 در قطر، موزه ورزش و المپیک قطر است که این روزها به نمایشگاهی برای مرور خاطرات دنیای فوتبال مبدل شده است.