گروه مد و لباس هنرآنلاین: برند درسا در چهارمین دهه حیات عرصه معماری را به دنیای مد گره زده و با تکیه‌ بر هویتی ایرانی و مستقل از دیگر فرهنگ‌ها، از اندیشه موجود در پس خط دال، از قلعه عقاب آشیان یعنی الموت و همه آنچه در مسیر رسیدن به الموت کشف شده گونه‌ای از بازآفرینی را در محصولات به ارمغان آورده است.

شاهین فاطمی، مدیر عامل درسا درباره روند طراحی و تولید محصولات این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: قلعه‌ الموت در استان قزوین به آشیانه‌ عقاب‌ها معروف و در زبان فارسی کهن، دال معادلی است بر واژه‌ عقاب و مجموعه درسا در دهه چهارم زندگی خود تلاش کرد قله‌های تمدن و فرهنگ کهن ایران را درنوردد و آن را با محصولات خود عجین کند. در نتیجه خط دال در خلال طرح‌ها پدیدار شد که دیگر مجموعه‌های پیش رو را نیز منقش خواهد کرد.

فاطمی در ادامه با اشاره به اینکه در اندیشه‌ دال تصمیم بر این است ریشه‌های اصیل قومی، ملی و مذهبی ایران پیدا و به تصویر کشیده شود اذعان داشت: به همین دلیل ارجاع به یکی از داستان‌های کهن ایرانی مرتبط با کوه الموت و جنگجویان آن منطقه که شاخص جسارت بودند در طراحی‌ها لحاظ کردیم و در فرایند انجام پروژه، گروه پژوهش زمانی را صرف تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در مورد این منطقه کرد.

الموت

او افزود: در روند برنامه‌ریزی‌های رویداد رونمایی از مجموعه الموت سعی بر آن داشتیم تا تمام سیر داستان و خط فکری که در ایجاد این پروژه نقش داشت برای مخاطبان بازگو کنیم. زیرا از نظر فلسفه‌ دال، اندیشه‌ پشت محصول برای مخاطب ما مهم است و ارائه محصول فقط به نمایش گذاشتن نیست بلکه مخاطب را باید در فضای طراحی محصول قرار داد.

فاطمی تصریح کرد: از نگاه برند درسا طراحی محصول به ابعاد یک محصول خلاصه نمی‌شود بلکه به ذهنیت مخاطب نیز پرداخته‌ شده چرا که تأکید می‌کنم مردم و مخاطبین ما صرفاً محصول لازم ندارند، بلکه اندیشه‌ پشت محصول را نیاز دارند و در یک سال و نیم گذشته، این بازسازی برند در معماری فروشگاه‌ها، لوگو و در نهایت محصولات طراحی‌شده با خطوط دال که اندیشه و فلسفه‌ ما بود شامل شد.