گروه مد و لباس هنرآنلاین: یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که از روز شنبه ۱۸ تیرماه در مجموعه برج میلاد تهران آغاز به کار کرد، روز جمعه ۲۴ تیرماه و از ساعت ۱۷ با تقدیر از برگزیدگان هر بخش به کار خود پایان می‌دهد.

این رویداد طی روزهای اخیر با برپایی نمایشگاه آثار در بخش‌های رقابتی در دو دسته (رویداد مهارت‌‌جو؛ ایده‌‌پردازی در قالب تصویرگری اثر) و (رویداد مهارتی؛ در قالب اثر تولید و اجرا شده) شامل لباس اجتماع بانوان، آقایان و نوجوانان، پارچه، شال و روسری، کیف و کفش، زیورآلات و بسته بندی محصول نهایی و همچنین برپایی نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی همراه بوده است.

دیروز نیز همایش پژوهش‌های راهبردی «پوشاک ایرانی» و «سبک پوشش ایرانی اسلامی»‌ در بخش جنبی جشنواره برگزار شد که رصد و پایش چالش‌ها در گسترش و تعمیق سبک پوشش ایرانی اسلامی برای زنان و مردان ایران در تمام گروه‌های سنی و دستیابی به راهبردهای معطوف به ‌ترویج نظری و عملی آن از طریق جریان سازی اندیشه‌ای در فضای نخبگانی، رویکرد اصلی این همایش عنوان شده بود.

بنا بر موارد مندرج در فراخوان، بخش علمی این دوره از جشنواره، مطالعه راهکارهای تقویت اقتصاد صنعت پوشاک داخلی با هدف هم‌سویی بازار پوشاک ایران با اقتصاد ‌مقاومتی را در دستور کار قرار داده است.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با رویکرد «ایران سرزمین تعامل» در حالی برگزار شد که قرار است بهمن‌ماه امسال و هم‌زمان با برگزاری سایر جشنواره‌های فجر، دوازدهمین دوره این رویداد نیز برگزار شود.

همچنین بخش نمایش محصولات برندهای فعال در این حوزه از دور یازدهم جشنواره مد و لباس فجر، دوم تا پنجم مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود و علاقه‌مندان از ساعت ۹ تا ۱۶ روزهای مذکور فرصت دارند تا از جدیدترین محصولات برندهای نساجی و پوشاک کشور در قالب رویداد «ایران ویژند ۱۴۰۱» بازدید کنند.