به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به گردهمایی دبیرخانه‌های استانی شورای فرهنگ عمومی که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، راهبری و پیگیری تقویت زیست عفیفانه در زندگی خانوادگی با نگاهی عمیق، راهبردی، مردمی و تخصصی را در رأس اولویت‌های شورا معرفی کرد.

اسماعیلی در این پیامی که خطاب به سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و کارشناسان دبیرخانه‌های استانی شورای فرهنگ عمومی و مدیران کل استانی صادر شده بود، فرصت حضور در مشهدالرضا (ع) را میثاقی مجدد برای ره پویی صبورانه صراط مستقیم قرآن و عترت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی را مهم‌ترین شاخه شجره مبارک شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و افزود: حفظ، احیا و اعتلا و کارآمد سازی شورای فرهنگ عمومی را بدان جهت در صدر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌مثابه میزبان این شورا در دولت مردمی قراردادیم که عمیقاً به زیست‌بوم‌گرایی، زعامت ولایت‌فقیه بر میدان فرهنگ، مردمی‌سازی و تخصص گرایی و راهبری جمعی اهداف فرهنگی باور داشتیم.

در ادامه این پیام مکتوب آمده است: تدوین و تحقق سند تحول فرهنگ و هنر استان که در صدر انتظارات وزارتخانه از مدیران کل است چه در قالب برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و چه در قالب دیگر برنامه‌های راهبردی، مرهون نقش‌آفرینی جدی شوراها و اعضای گران‌قدر آن، خصوصاً هیئت‌رئیسه آن است.

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: هدایت ستاد حجاب و عفاف وزارتخانه توسط دبیر شورا نشانگر آن است که ما عزم راسخ بر پیشرانی اقدامات فرهنگی هنری و رسانه‌ای در این عرصه مهم فرهنگ عمومی داریم. رابطان استانی این عرصه، در تعامل کامل با دبیران شورا در استان‌ها باید اشراف و ابتکار عمل جدی در برنامه‌ها، منابع و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف،‌ خصوصاً در نسل جوان و نوجوان داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه  کارگروه ساماندهی مد و لباس را یکی از ساختارهای تحقق این مهم دانست و عنوان کرد: کارگروهی که در این دوره دستخوش تحولی انقلابی شده است که توفیق بیشتر در آن، جدیت، مشارکت و سخت‌کوشی همکاران استانی و نیز کارگروه ملی برای تحقق مطالبات و انتظارات متورم بر زمین‌مانده در یک دهه گذشته را می‌طلبد.

اسماعیلی تأکید کرد: طراحان هنرمند، مؤسسات هنری، اصناف، فعالان حوزه حجاب و عفاف، صنعت نساجی مد و پوشاک و بازیگران فرهنگی تحول در سه عرصه طراحی، تولید و توزیع پوشاک هستند که قوانین و اسناد بالادستی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبه کرده‌اند، تعامل با این بازیگران را جدی گرفته و فرآیندهای متنوع آموزشی، نمایشی و نظارتی را با غایت دسترس‌پذیر سازی لباس زیبا، سالم، ارزان و عفیفانه در تراز فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مدنظر قرار دهید.