گروه مد و لباس هنرآنلاین: صنایع‌دستی، پیشران تولید ملی و اقتصاد هویت بنیان است که با نوآوری، خلاقیت و توسعه دانش‌بنیان می‎تواند تحول اقتصادی در جامعه ایجاد کند.

طی دو سال گذشته بسیاری از هنرمندان صنایع‌دستی با استفاده صحیح از فرصت فضای مجازی توانستند فعالیت خود را گسترش داده و مخاطبین و مشتری‌های زیادی را جذب فعالیت کنند در نتیجه توجه به ابعاد اقتصادی این بخش در هر شرایطی یک ضرورت به شمار می‌رود.

امروزه کارکردهای صنایع‌دستی تنها به جنبه تزئینی محدود نمی‌شود و از آنجا که این امر اولویت مردم نیست لذا فعالان حوزه صنایع‌دستی باید علاوه بر جنبه تزئینی، بر روی جنبه کاربردی صنایع‌دستی نیز سرمایه‌گذاری کرده تا در گذر زمان این محصولات به اولویت خانواده‌ها در سبد فرهنگی و مصرفی‌شان تبدیل شود.

بر این اساس و هم‌زمان با هفته بزرگداشت صنایع‌دستی، سلسله گفتگوهایی برخط با عنوان «صنایع‌دستی، پیشران تولید ملی، اقتصاد هویت بنیان» برگزار می‌شود.

قرار است فردا از ساعت 11 با سخنرانی سید عبدالمجید شریف‌زاده مدرس دانشگاه و رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی به موضوع «جایگاه هنرهای سنتی در جامعه و رویکردهای اجتماعی آن» برگزار شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این سلسله نشست‌های تخصصی را در صفحه اینستاگرام موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران دنبال کنند.