گروه مد و لباس هنرآنلاین: چندی پیش و طی برگزاری سومین جلسه کمیته اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در سال ۲۰۲۲ با حضور نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، تایلند، کویت، مالزی، ازبکستان، قرقیزستان، فلسطین، استرالیا، چین و اندونزی، مقرر شد نمایشگاهی از آثار صنایع‌دستی ایران در حاشیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برپا شود.

یکی دیگر از مناسبات مرسوم در این بازی‌ها، هدایایی است که در ابتدای هر بازی توسط کاپیتان‌های دو تیم به حریف اهدا می‌شود و ایران نیز به‌واسطه غنا و ظرفیت‌های فراوانش در عرصه صنایع‌دستی، همواره هدیه‌ای در این زمینه به تیم‌های مقابل در ادوار گذشته جام جهانی اهدا می‌کرد.

حال قرار است مسابقه‌ای از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میان فعالان عرصه صنایع‌دستی کشورمان برگزار شود تا احتمالاً اثر برنده این مسابقه به‌عنوان هدیه تیم ایران در جام جهانی به تیم‌های حریف اعطا شود.

جزئیاتی از چندوچون برگزاری این رویداد تاکنون منتشر نشده اما به گفته پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نخستین مسابقه ملی ایده پردازی و طراحی زیورآلات ملهم از آثار منتخب دوران سلجوقی موزه هنرهای ملی ایران، مسابقه طراحی و ساخت محصولات اهدایی صنایع‌دستی همسو با مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل­‌های هیرکانی (گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و سمنان) سه رویداد مهم در حوزه صنایع دستی هستند که به‌زودی فراخوان آن‌ها منتشر خواهد شد.

قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چندی پیش در دوحه برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند. تیم ایران در گروه B با انگلیس، آمریکا و پلی‌آف اروپا بین تیم‌های اوکراین و اسکاتلند و ولز همگروه شد.