گروه مد و لباس هنرآنلاین: سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در حالی از 21 تا 31 اردیبهشت‌ به مدت 10 روز در محل مصلای تهران برپا شد که فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در حوزه‌های مختلف را ایجاد کرد و  ازجمله این بخش‌ها می‌توان به عرصه مد و لباس اشاره کرد.

در این دوره، همزمان هم در بخش حضوری هم مجازی نمایشگاه، آثار متعدد مرتبط با این عرصه در معرض توزیع قرار گرفتند و علاوه بر فروش کتاب‌های منتشرشده در سال‌های گذشته، ناشران به عرضه جدیدترین محصولات خود در این بخش اقدام کردند.

طی روزهای برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بسیاری از طراحان، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و مدیران مؤسسات و انجمن‌های فعال در حوزه مد و لباس از این رویداد بازدید کردند و از جدیدترین تحولات در حوزه چاپ و نشر کتب این عرصه مطلع شدند و کتاب‌های موردنیاز خود را تهیه کردند.

بازدید مسئولان کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به‌عنوان نهاد متولی این حوزه در بخش دولتی نیز در روزهای مختلف برپایی نمایشگاه در نوع خود حائز اهمیت است حال‌آنکه بسته به کمیت و کیفیت آنچه در این رویداد به حوزه مد و لباس پرداخته بود، می‌توان بیش‌ازپیش به نقش و اهمیت اقدامات پژوهشی و آموزشی در عرصه مد و لباس پی برد و زمینه‌های حمایت از چاپ و نشر کتب گوناگون در این زمینه را فراهم آورد.

سید مجید امامی رئیس کارگروه در قالب دیدار از نمایشگاه، ضمن تقدیر از اقدامات به انجام رسیده در حوزه نشر محصولات حوزه مد و لباس، این رخداد را به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد در راستای توزیع و مصرف محصولات فرهنگی در غرب آسیا برشمرده و با اشاره به ظرفیت‌های بالا و نظام ارزشی جامعه ایران، از تلاش‌های متولیان برگزاری این رویداد در مسیر توجه به ارزش‌های ناظر بر فرهنگ عفاف و حجاب تقدیر به عمل‌آورده است و تأکید کرده که با روش‌های اثربخش و اقدامات فرهنگی می‌توان به نتیجه مطلوب دست‌یافت.

به‌هرروی علاقه‌مندان و فعالان حوزه مد و لباس که تاکنون موفق به بازدید از نمایشگاه نشده‌اند، امروز هم فرصت دارند تا از بخش حضوری نمایشگاه بازدید کرده و یا به مدت دو روز دیگر، با مراجعه به بخش مجازی این رویداد به نشانی book.icfi.ir اقدام به تهیه کتب موردنیاز خود کنند.