گروه مد و لباس هنرآنلاین: چندی پیش، برپایی کارگاهی تخصصی با عنوان «کلیات طراحی تا دوخت چادر» در سطوح مبتدی، حرفه‌ای و پیشرفته به همت فرهنگسرای سرو در دستور کار قرار گرفت و علاقه‌مندان همچنان برای حضور در این کارگاه می‌توانند به فرهنگسرای سرو در خیابان ولی‌ عصر(عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با 88881879 تماس بگیرند.

بنا بر اعلام روابط عمومی فرهنگسرای سرو، این مرکز فرهنگی بر اساس سیاست سازمانی و اولویت کاری خود توجه ویژه به موضوع عفاف و حجاب داشته و برای گسترش و توسعه فرهنگ استفاده از پوشش اسلامی و چادر این کارگاه آموزشی عملی را در سه ترم بر اساس کتاب «کلیات طراحی تا دوخت چادر» برگزار می‌کند.

سیده‌راضیه ابراهیمیان، مؤلف کتاب «کلیات طراحی تا دوخت چادر» و مدرس این دوره آموزشی در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: باید پذیرفت یکی از پوشش‌های مورد پسند و تاریخ‌دار بانوان در کشورمان، چادر مشکی در طرح‌ها و الگوهای مختلف است و از آنجا که نیاز مبرم جامعه امروز نوآوری و خلاقیت در امر طراحی و الگوسازی این پوشش است، به همت فرهنگسرای سرو بر آن شدیم تا دوره آموزشی تکمیلی این بحث را در قالب 3 ترم آموزشی برگزار کنیم.

او افزود: در ترم اول این کارگاه تخصصی که در سطح مبتدی برگزار می‌شود و هنرجویان با الگوسازی و دوخت پوشش اسلامی آشنا شده و چادرهای رایج در کشورمان به آنها معرفی می‌شود. در ترم دوم که در سطح حرفه‌ای برگزار می‌شود، الگوسازی و دوخت چادر به آنان آموزش داده شده و در ترم سوم یا پیشرفته، طراحی و دوخت پوشش‌های اسلامی و چادرهای پیشنهادی آموزش داده می‌شود. هم‌چنین مؤلفه‌های راحتی در این پوشش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کارگاه تخصصی طراحی و دوخت چادر، چندی پیش با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری رئیس شورای اندیشه‌ورز عفاف و حجاب، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کوروش مفاخری دبیر قرارگاه عفاف و حجاب صدا و سیما، حجت‌الاسلام حسن جمالی مسئول دبیرخانه قرارگاه عفاف و حجاب سازمان صدا و سیما، مریم‌سادات خرم‌دره مدیر عامل انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب، مریم بیرامی مدیر دفتر سبک زندگی اسلامی ایرانی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گفته رویا فتحی، رئیس فرهنگسرای سرو یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه طراحی و دوخت چادر است که در راستای تهیه و توزیع پوشاک اسلامی در دست اجرا قرار گرفته و در ارتباط با این موضوع با جمعی از تولیدکنندگان مذاکره شده است.