گروه مد و لباس هنرآنلاین: سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی و پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته به منظور هم‌افزایی و فراهم آوردن فرصت برای حضور سرمایه‌گذاران مشترک در دو حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی با همراهی هنرمندانی از ۳۱ استان ایران برگزار شده است.

در این دوره از نمایشگاه ضمن شناسایی 12 استان کم برخوردار، غرفه‌هایی به شکل رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته و یک سالن نیز به نمایش آثار هنرمندان پیشکسوت عرصه صنایع دستی در قالب سالن نام آوران اختصاص یافته است. ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی و افزایش مشارکت هنرمندان در امر برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله اهداف این رویداد عنوان شده است.

به گفته معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تا پیش از برگزاری این رویداد تفاهم‌نامه‌هایی با بانک‌های مختلف منعقد شده که از جمله آن می‌توان به تفاهم‌نامه با بانک مسکن برای اعطای تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن هنرمندان اشاره کرد. ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌هایی نیز با بنیاد برکت و آستان‌قدس رضوی به امضا رسیده است.

امهال تسهیلات هنرمندان صنایع‌دستی، بخشودگی اجاره‌بهای غرفه‌های صنایع‌دستی تحت مالکیت این وزارتخانه، پیگیری بیمه ۲هزار هنرمند صنایع‌دستی و کمک بلاعوض به هنرمندان اقدامات حمایتی این وزارتخانه به شمار می‌رود.

سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا از امروز در محل دائمی نمایشگا‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند.