به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سید مجید امامی در جلسه‌ای با مدیران و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بر نقش آموزش‌وپرورش در کارگروه مد و لباس تأکید کرد.

مسئول کارگروه مد و لباس کشور گفت: دلیل اینکه کارگروه به اهداف خود نرسیده این است که قرار بر این نبوده این کارگروه شاخص‌های زیست عفیفانه را در کشور رواج دهد.

او اظهار داشت: لباس اقوام، کسب‌وکار حوزه لباس، تکریم و ترغیب و آموزش و ارتقا سطح هنرمندان لباس و مواردی ازاین‌دست شاخص‌های میانی است که اگر منجر به زیست عفیفانه و وقار در جامعه نشود، ما را به هدف نرسانده است.

امامی با بیان اینکه گاهی حتی شاخص‌های میانی هم محقق نشده تأکید کرد: سطح این مسئله معاونت وزیر است و امروز نه‌تنها نمایندگان وزارتخانه‌ها جدی حضور می‌یابند که ما با خود وزرا ارتباط برقرار کردیم.

او با اشاره به اینکه فقدان لباس عفیفانه به همان اندازه مشکل است که فقدان لباس ارزان، بر اهمیت لباس زیبا، عفیفانه، سالم و ارزان در دسترس مردم تأکید و بیان کرد: اگر درباره لباس خوب و آراستگی و وقار صحبت می‌کنیم مسئله آرامش خانواده است که باید تولیدات هنری و رسانه‌ای به کفایتی برسد که تا صحبت حجاب می‌شود انبوهی از ناکارآمدی‌های حاصل از اجباری بودن به ذهن نرسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از راهبردهای کارگروه را درمان هوشمند و اثربخش در موارد فوق ناهنجار دانست و با تأکید بر اینکه باید فضا را برای کسانی که طرح جدید در زمینه مد و لباس دارند فراهم کنیم، اظهار کرد: خانه‌های مد را حمایت می‌کنیم.

او با بیان اینکه مسئله آرایش از عرصه‌های زیست عفیفانه است که ما در شورای فرهنگ عمومی در این مسئله هم وارد می‌شویم، تصریح کرد: اصناف و مولدان اشیا و صنایع فرهنگی یعنی طراحان لباس خیلی روی فرهنگ تأثیر دارند و برای همین جایزه ملی فتوت طراحی‌شده که اصناف بهترین مروجان فرهنگ عمومی اسلام و انقلاب هستند.

امامی اذعان داشت: لباس اقوام را جدی بگیرید زیرا اگر زیست‌بوم مناطق مختلف یک استان سر دست گرفته شود باعث افتخار آن منطقه هم می‌شود.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم با بیان اینکه پنج مؤسسه و یک خانه مد و لباس در استان داریم که همگی در کرمان است جز یک مؤسسه که در سیرجان قرار دارد، بیان کرد: در سال‌های اخیر هرساله یک رویداد استانی در زمینه مد و لباس برگزار کرده‌ایم.