گروه مد و لباس هنرآنلاین: YouGov یک گروه تحقیقاتی و تحلیلی بین‌المللی است که مقر آن در شهر لندن بوده و با پنل اختصاصی بیش از 9 میلیون نفر در سراسر جهان و فعالیت در بریتانیا، آمریکای شمالی، سرزمین اصلی اروپا، شمال اروپا، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تحقیقاتی جهان را دارد.

بر اساس نظرسنجی که توسط مؤسسه YouGov با مشارکت دانشگاه هال به انجام رسیده، همه روزه بر تعداد جوانانی که از فست فشن یا مد سریع روی برمی‌گردانند افزوده می‌شود و بر اساس این تحقیق یک‌چهارم از افراد 18 تا 24 ساله برای حضور در جشن‌های کریسمس 2022 از لباس‌های دست‌دوم یا اجاره‌ای استفاده کرده‌اند.

25 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله از لباس‌های دست‌دوم یا اجاره‌ای برای مهمانی‌های سال نو استفاده کرده‌اند و بیش از نیمی از آن‌ها (58 درصد) گفته‌اند که در آینده نیز این کار را دوباره انجام خواهند داد.

بر اساس این تحقیق و گزارش فارسی نساجی امروز، افراد جوان‌تر در مقایسه با افراد مسن به طرز محسوسی تمایل بیشتری به خرید لباس یا هدیه‌های استفاده‌شده برای کریسمس دارند و دلیل اصلی این کار را نگرانی از پیامدهای زیست‌محیطی خرید لباس نو عنوان کرده‌اند.