گروه مد و لباس هنرآنلاین: در روزهای اخیر، خانه خلاق و نوآوری استان گلستان در شهر تاریخی استرآباد آغاز به کار کرده است. این اقدام به همت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و با همراهی استاندار گلستان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در خانه تقوی شهر تاریخی استرآباد واقع در استان گلستان به بهره‌برداری رسیده است.

خانه خلاق و نوآوری گرگان به‌منظور استقرار استارت‌آپ‌های حوزه صنایع خلاق و بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری استان و شرکت گردشگری تجارت پارسیان زمین که مهرماه سال ۱۳۹۹ با حضور سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور منعقد شد، فعالیت خود را آغاز کرد.

این خانه در محل خانه تقوی در شهر تاریخی استرآباد با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد ریال بازسازی‌ شده است. 11 واحد (استارت‌آپ) شامل صنایع‌دستی، بسته‌بندی صنایع‌دستی، کشاورزی و گردشگری کشاورزی، پوشاک و مد پایدار، معماری و شهرسازی، فناوری اطلاعات و فضای مجازی زیرمجموعه این خانه مشغول به فعالیت هستند.

پنج واحد از این مجموعه باهدف به‌روزرسانی و تجاری‌سازی محصولات، رونق فروش و افزایش درآمد در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های حصیربافی، نقاشی روی شیشه، خراطی چوب، فروشگاه مجازی صنایع‌دستی، فرش، البسه سنتی و سفال قرار گرفته است.

مراکز نوآوری با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجادشده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته‌ شده باشد. هدف از تأسیس این مراکز ایجاد اکوسیستم نوآوری با حضور استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات دانشگاهی است.