به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی «چارقد» با همراهی استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمالی، یزد و کرمان و باهدف ترویج و تعمیق الگوهای عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و ترویج نقش‌های ایرانی اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه برگزار می‌شود.

ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس منطقه، ترغیب و تشویق هنرمندان و دانشجویان به خلق تصاویر زیبا بر روی لباس‌های سنتی و مدرنیته منطقه و توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست‌اندرکاران و فعالان حوزه مد و لباس منطقه ازجمله اهداف این رویداد عنوان‌شده است.

این جشنواره در سه بخش طراحی لباس اجتماع شامل طراحی مانتوی اجتماع، پوشش‌های جدید اجتماع (غیر از مانتو)، طراحی لباس مفهومی با موضوع آزاد و بخش دانشگاهی در دو محور مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا 15 آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را در بخش‌های طراحی پوشاک بانوان،  طراحی لباس مفهومی و علمی دانشگاهی به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی «چارقد» ارسال کنند.

متقاضیان حضور در این رویداد می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به شانی  www.jdkhj.ir  و یا سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به نشانی www.khj.farhang.gov.ir نسبت به دریافت فراخوان و تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.

به گفته سید علی زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جایزه نفر نخست در هر بخش شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی 20.000.000 ریال، جایزه نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی 15.000.000 ریال و جایزه نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی 10.000.000 ریال خواهد بود.

نفرات چهارم و پنجم به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی می‎‌شوند و به هرکدام لوح تقدیر و مبلغ 7 میلیون ریال وجه نقد اهدا خواهد شد. همچنین در بخش مقالات و پایان‌نامه‌ها، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی 20.000.000 ریالی تعلق خواهد گرفت و اثر شایسته تقدیر نیز مبلغ 10 میلیون ریال را دریافت می‌کند.

قرار است نتایج این بخش از طریق سایت جشنواره به نشانی www.jdkhj.ir و سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به نشانی  www.khj.farhang.gov.ir اطلاع‌رسانی می‌شوند.