به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جلسه راهبردی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دوشنبه سوم آبان با حضور محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مریم پورشهابی دبیر این کارگروه و سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

شالویی در این جلسه با بیان اینکه مسئله حجاب از دیرباز در فرهنگ ایران مطرح بوده و حتی در ادیان گذشته ایران همچون دین زرتشت نیز مسئله حجاب حائز اهمیت بوده است، اذعان داشت: در حوزه حجاب، عفاف و پوشش اسلامی ایرانی با توجه به موضوع دهکده جهانی باید تلاش کرد تا نتایج مفید و مؤثرتری داشته باشیم.

او افزود: متأسفانه بدحجابی فقط در میان بانوان مشاهده نمی‌شود بلکه با موضوع بدحجابی مردان نیز مواجه هستیم که این امر نیز در نوع خود حائز اهمیت است.

سرپرست معاونت هنری در ادامه بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان جامعه، اعتباری دینی دارد و این موضوع باعث می‌شود رسالت ما برای مجوزهای صادرشده ازجمله آموزشگاه‌ها و مؤسسات به‌ویژه در حوزه مد و لباس بسیار سنگین باشد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در صحبت‌های خود با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به این حوزه بسیار مثبت است و از همان ابتدای روی کار آمدن این دولت، نگاه‌ها متوجه حوزه مد و لباس بود، تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب سال 85 مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه ساماندهی طراحان مد و لباس را بر عهده گرفت که شامل مسائل هنری است و از زمان آغاز به کار دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، هنرمندان تاکنون حدود 75 هزار اثر نشان شیما و54  هزار اثر ثبت مالکیت معنوی را دریافت کرده‌‌اند و همچنین این کارگروه تاکنون از 80 پایان‌نامه دانشگاهی و 500 عنوان میان‌رشته‌ای از پایان‌نامه‌های دانشگاهی در حوزه مد و لباس حمایت کرده است.

پورشهابی در ادامه افزود: در سایر استان‌ها نیز جلب مشارکت و همکاری با اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی به‌منظور برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، یکی دیگر از اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بوده که تاکنون توانستیم به بخشی از اهداف تعیین شده دست یابیم.

امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز با بیان اینکه باید موانع پیش روی کارگروه ساماندهی مد و لباس رفع شود و گفتمان در حوزه مد و لباس به سمت کارگروه برود، افزود: کارآموزی و توسعه آموزش دانشگاهی در این حوزه بسیار مهم است زیرا رشته‌ای کاربردی بوده و علاقه‌مندان بسیاری دارد.

او گفت: البته بخشی از کار مربوط به ساماندهی مد و لباس بوده و بخش‌های دیگر مربوط به حوزه‌های حقوقی، قانونی و رسانه‌ای آن هم در قالب گفتمان است.

در پایان جلسه مقرر شد مسائل و مشکلات و موانع حوزه مد و لباس احصا و در جلسات مشترک حل‌وفصل شوند.