گروه مد و لباس هنرآنلاین: پس از شیوع ویروس کرونا، یکی از عرصه‌های مهمی که هدف قرار گرفت، حوزه گردشگری بود و به تبع این ماجرا، بسیاری از هنرمندان، آسیب‌های جدی در روند کاهش تعداد مخاطبان بین‌المللی آثار خود متحمل شدند.

نادیا سالور هنرمند طراح و سازنده زیورآلات از برگزاری رویدادی در حاشیه دریاچه خلیج‌فارس با حضور و همراهی برخی هنرمندان حوزه مد و لباس خبر داد و گفت: طی دو روز پیش رو قرار است دومین همایش کشوری کلوپ کمپینگ و کاروانینگ برگزار شود و تنی چند از هنرمندان عرصه مد و لباس ازجمله فعالان حوزه طراحی و ساخت زیورآلات نیز قرار است آثار خود را در معرض دید گردشگران قرار دهند.

سالور در ارتباط با این رویداد و ایجاد فرصت تعامل مجدد هنرمندان حوزه مد و لباس و گردشگران خارجی، یادداشتی نوشته که در ادامه می‌خوانید: «سفر به دور دنیا شاید آرزوی هر انسانی باشد. انسانی که عاشق سفر کردن است بی بهانه برمی‌خیزد و کوله بارش را برمی‌دارد و به جاده میزند. جاده‌ای که ازنظر او انتهایی ندارد.

می‌رود تا غنی شود از دیدار نادیده‌های زیبا. هر آنچه بیشتر می‌بیند بیشتر می‌خواهد که ببیند. ولی آیا تمام عاشقان سفر را کوله باری چنین آکنده از ثروت بر دوش است که بتوانند تمام دنیا را در انتهای جاده‌ای که می‌روند ببینند؟

مسافر را توشه‌ای نیاز است و هیچ‌کس آن‌قدر غنی نیست که به دل جاده بزند بی‌آنکه به کار و کسب درآمد بیاندیشد. ولی آیا این فکر می‌تواند مسافران عاشق را از سفر منصرف کند؟ من که میگویم خیر. کار در سفر اگر به مذاق جهانگرد خوش بیاید گردیدن به دور دنیا دیگر برایش آرزویی دور و دست‌نیافتنی نیست.

پس چه خوش کاری که هنر در آن بیامیزد و خلق مسافر را صفا دهد؛ و هرازگاهی که از پشت رل نشستن و به جاده چشم دوختن خسته شد و کنار زیبایی‌های جاده توقف کرد تا نفسی تازه کند دستی بر تار موی سیمین فلز بکشد و طرحی نو درآمیزد. طرحی که سوغاتی دیاری است که هنر نزد آنان است و بس؛ و می‌رود که دور دنیا را بگردد تا بر دست و سر و گردن صاحبش نشیند و آرام‌بخش قلبش و جلوه دهنده رویش باشد. در این میان جهانگرد می‌رود که بیشتر ببیند و بیشتر به نمایش بگذارد سوغات ارزشمند مرزوبومش را.

دریاچه‌ای میزبان عاشقان سفر است و می‌رود که در روزهای پایانی هفته، جمعی بانشاط را گرد هم آورد و پس از یک سال و اندی که قرنطینه مجال سفر را از آنان گرفته این بار پرشورتر راهی جاده‌شان کند. امید آن است که وصالی باشد بین هنرمندان و جهانگردان تا هنرمان را به سفر دور دنیا ببرند و همگان شاهد فرهنگ غنی این مرزوبوم باشند و خریداران آثار ما نه‌فقط اینجا، بلکه در هر جای دنیا منتظر مسافری باشند که می‌رود تا هنر گران‌مایه‌اش را هدیه کند و کاری بسیار ارزنده در سفر شکل بگیرد.»