گروه مد و لباس هنرآنلاین: میترا تمجیدی طراح و مدرس در حوزه مد و لباس درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از مدتی پیش، طراحی آثار مجموعه جدید خود با عنوان «آنجل» را آغاز کردم که البته این پروژه پس از یک سال تحقیق و پژوهش درباره ویژگی‌ها و جایگاه فرشتگان در ادیان و سنت‌های مختلف کلید خورد.

او در ادامه افزود: کانسپت مجموعه «آنجل» برگرفته از تنهایی انسان‌ها پس از درگیر شدن جهان با ویروس کرونا و در ادامه روی آوردن بیش از پیش افراد به معنویات است.

تمجیدی با اشاره به اینکه باید پذیرفت پس از شیوع کرونا، جهان به سمت انزوا رفت و در پی آن طیف وسیعی از مردم دچار بیماری‌های روحی و افسردگی شدند، اذعان داشت: به وجود آمدن و تشدید احساس انزوا در میان مردم سبب شد که بسیاری، راه نجات را در رجعت دوباره به سمت مناسک دینی و جریانات معنوی ببینند و من هم با تکیه‌ بر این واقعیت از جهان پیرامونم، تلاش کردم تا مفاهیم معنوی و اخلاقی موردنظر را در قامت لباس هفت فرشته و در قالب هفت اثر طراحی کنم.

این طراح لباس با تأکید بر اینکه هرکدام از لباس‌ها بارنگ و طرح منحصربه‌فرد خود، بیان‌کننده ویژگی‌هایی از هفت فرشته فراوانی ثروت، باروری، کشاورزی و دیگر مفاهیم هستند، تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که در زمان طراحی هرکدام از لباس‌ها موردتوجه قراردادم آن بود که با تکیه‌ بر مکتب پست‌مدرنیسم، لباس‌هایی را طراحی کنم که به لحاظ ظاهری با آنچه تا به اکنون در قالب لباس فرشتگان دیده‌ایم، متفاوت باشد.

او گفت: به‌تازگی مراحل طراحی آثار این کالکشن به پایان رسیده و به‌زودی دوخت لباس‌ها را که هر یک از متریال‌های مختلفی برآمده از دل طبیعت برای تزئین بهره می‌گیرند را آغاز خواهم کرد.

این طراح لباس در ادامه به مسئله نبود بسترهای مناسب در جهت نمایش آثار هنری هنرمندان حوزه مد و لباس اشاره کرد و گفت: فارغ از آنکه هرکدام از طراحان لباس و هنرمندان این عرصه در دوران کرونا با چه سختی‌ها و مشکلاتی مواجه بودند، این افراد به دلایل گوناگون ازجمله لغو مکرر رویدادهای این حوزه و یا کاهش کیفیت برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، بسیاری از انگیزه‌های خود را از دست دادند.

تمجیدی در خاتمه گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در نظر داشت این است که امروز هنرمندان عرصه مد و لباس به‌ویژه جامعه طراح، هیچ‌گونه فرصتی برای نمایش هنرمندانه آثار خود ندارند و تنها تلاشی که در این بخش به نتیجه می‌رسد محصولی است که در بازار به فروش می‌رسد و به‌جرئت می‌توان گفت ابعاد هنری ماجرا بیش‌ازپیش با غفلت روبه‌رو شده که امید است با همراهی مدیران در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین هنرمندان، شاهد مرتفع شدن مشکلات این‌چنینی در حوزه مد و لباس کشور باشیم.