به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ساناز آرمانی برگزیده ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در بخش لباس اجتماع بانوان درباره جزئیات همراهی با این رویداد و اثر خود گفت: بالغ بر 3 سال است که به عنوان طراح و مجری در حوزه مد و لباس فعالیت می‌کنم و سال گذشته نیز در جشنواره مد و لباس فجر حضور داشتم که البته اثرم در آن رویداد حائز رتبه نشد.

او افزود: امسال اثری را برای شرکت در بخش طراحی و اجرای لباس اجتماع بانوان در ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی آماده کردم و در قالب لباسی با الگوی متفاوت و برش‌های بسیار، از مسیر بکارگیری نمادهایی از قیام عاشورا و هنر گلدوزی، آن را به نام مطهر امام حسین(ع) کردم.

آرمانی با اشاره به اینکه هدف او از حضور در این رویداد آن بود که بگوید یک پوشش اسلامی و عاشورایی می‌تواند قابل استفاده در سایر مجالس هم باشد، اذعان داشت: این لباس‌ها علی‌رغم دارا بودن ظرفیت‌های مذهبی، زیبایی خاص خود را داشته و هر یک از این آثار می‌تواند در فرصت‌های مختلف قابل استفاده باشند.

برگزیده ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی تصریح کرد: واقعیتش تمایل داشتم بیشتر از رنگ‌های شاد در زمان طراحی و دوخت این لباس استفاده کنم چرا که معتقدم یکی از پیام‌های قیام امام حسین، ترویج حس امیدواری و دمیدن روح زندگی در کالبد جهانیان بود و چه بسا هر قدر بیشتر از رنگ و طرح در چنین آثاری بهره گیریم، بیشتر و بهتر این پیام را منتقل کرد‌ه‌ایم.

او خواستار افزایش حمایت از طراحان جوان، ایجاد انگیزه‌های مادی و معنوی برای هنرمندان و تبلیغات بیشتر به منظور برپایی چنین رویدادهایی شد و گفت: ایجاد انگیزه‌های مالی و قرار دادن تسهیلاتی که همه ما می‌دانیم تا چه اندازه مشوق جوانان طراح است، نقش بسزایی در افزایش رونق ایندست نمایشگاه‌ها دارد.

آرمانی در خاتمه گفت: همچنین انتظار می‌رود که برگزارکنندگان این رویداد با اعتماد به خلاقیت هنرمندان، فرصت ارائه طرح‌های متفاوت را با شکستن قالب‌های کلیشه‌ای فراهم آورند.

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین(ع)» از 31 شهریور تا سوم مهرماه از ساعت 10 الی 17 در فرهنگستان هنر به نشانی تهران، تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و طالقانی میزبان علاقه‌مندان بود.

این رویداد در بخش‌های طراحی و دوخت لباس اجتماع بانوان، چادر، پوشش سر، طراحی و دوخت لباس مردانه، طراحی پارچه، مجموعه‌سازی، تصویرسازی و مقاله‌نویسی برپا شد. بیش از 100 اثر در این دوره از نمایشگاه پس از داوری اولیه به نمایش درآمدند که در آئین اختتامیه، اسامی برگزیدگان هر بخش اعلام شد.