به گزارش هنرآنلاین، علیرضا حائری عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران، آخرین ارقام از قاچاق پوشاک به داخل کشور را رسانه‌ای کرده است.

به هر روی هرچند که طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه طراحی لباس و به‌تبع آن تولیدات روبه‌پیشرفت بوده‌ایم اما همچنان رونق طراحی و تولید همچنان زیر سایه یک معضل اجتماعی و اقتصادی با عنوان قاچاق قرار دارد.

او طی گفت‌وگویی با ایرنا با بیان اینکه ادعای قاچاق سالانه ۲.۵ میلیارد دلار پوشاک نادرست است، گفت: در بدترین شرایط واردات پوشاک به‌صورت قاچاق، سالیانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار است.

به گفته حائری، سال‌هاست که معضل قاچاق پوشاک به داخل کشور مطرح است، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مشغول مبارزه با آن هستند و همه‌ساله همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های گوناگونی در این زمینه برگزار می‌شود البته آنچه در زمینه قاچاق پوشاک و ورود آن از مبادی غیر رسمی بیان می‌شود، سالیانه رقمی بین ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلار است که جای بحث دارد.

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه سال‌ها مشغول مبارزه با این معضل اجتماعی و اقتصادی هستیم و همواره از شیوه‌های یکسانی ازجمله وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات پوشاک، برخورد با عرضه‌کننده قاچاق و غیره برای مبارزه بهره برده‌ایم، اما مشکل همچنان پابرجاست تأکید کرده است که وقتی شیوه‌ای سال‌ها برای مبارزه با یک معضل امتحان شده اما جواب نداده است، بهتر است آن را کنار بگذاریم.

حائری منکر آمار ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلاری قاچاق پوشاک در سال شده و گفته است با توجه به تقاضای سالیانه هشت تا ۱۰ میلیارد دلاری پوشاک در کشور، یعنی به‌طور متوسط از هر سه تا چهار پوشاک موجود در بازار باید یکی قاچاق باشد که چنین چیزی را شاهد نیستیم.