به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سیزدهم مهرماه در تقویم رسمی کشور به نام پرافتخار روز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است. به همین مناسبت و در آستانه سالروز ناجا، لباسی ویژه بانوان ناجا طراحی شد.

رقیه پرموسی، فارغ‌التحصیل رشته طراحی پارچه و لباس و طراح لباس مذکور دراینباره گفت: بسیار خرسندم که پس از کسب تجربیات متعدد در زمینه طراحی لباس برای مشاغل، اینبار فرصت طراحی و دوخت لباسی متفاوت برای بانوان ناجا برایم دست داد و امیدوارم در آینده، شاهد تداوم چنین مسیری با هدف استانداردسازی لباس دیگر مشاغل متناسب با شرایط منحصربفرد هر یک از آنها باشیم.

پرموسی با اشاره به اینکه حفظ الگوهای عفاف و حجاب، اولویت در روند طراحی این لباس بوده است، بیان کرد: البته حفظ آرامش این افراد و فضای مناسب به منظور مانور در حین عملیات از نکات مهم در طراحی این لباس بود.

او گفت: طی مذاکرات به انجام رسیده با نمایندگان ناجا، قرار بر این بود که از هیچ نماد و نشانه‌ای در این لباس استفاده نشود و تنها به منظور نمایش اقتدار از طریق این لباس، رنگ مشکی برای تمام اجزا یعنی مانتو و شلواری که به هم متصل هستند و همچنین مقنعه مورد نظر به کار گرفته شد.

این طراح لباس در ادامه افزود: یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در روند طراحی این لباس، در نظر گرفتن چهار فضای مختلف برای قرار گرفتن ابزار کار این بانوان بود؛ همچنین پارچه‌ای را برای دوخت لباس انتخاب کردیم که محکم و مقاوم بوده و درصدی از پنبه نیز در آن به کار رفته باشد. در مرحله نخست، 10 دست لباس به عنوان نمونه به ناجا ارائه و در صورت تأیید نهایی این لباس در شمارگان بالا تولید می‌شود.