گروه مد و لباس هنرآنلاین: مراسم رونمایی از آثار طراحی‌شده برای تولید لباس عاشورایی با عنوان «نقش سرشک» در حاشیه و پیش از برپایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی، ساعت 15 روز دوشنبه ١٨ مردادماه با حضور جمعی از مدیران، رؤسا، طراحان و تولیدکنندگان پوشاک در فرهنگستان هنر برگزار شد.

مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفای ایشان اظهار داشت: عاشورا تنها یک حادثه نبوده بلکه همواره فرهنگی دارای پیام ایثار، مقاومت، ازخودگذشتگی، رشد و بالندگی است.

او افزود: لباس یکی از مظاهر فرهنگی جوامع به شمار می‌رود و ما نیز بنا داریم به همت هنر طراحان و تولیدکنندگان، فرهنگ عاشورا در قامت لباس عاشورایی به مردم ارائه دهیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصریح کرد: ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به دلیل شیوع گسترده پاندمی کرونا، با ملاحظات بسیار و در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دوم تا ششم شهریورماه برپا می‌شود.

پورشهابی درباره اقدامات به انجام رسیده تا پیش از برپایی این نمایشگاه گفت: کارگاه تصویرسازی و گرافیک در ارتباط با مقوله طراحی لباس عاشورایی تیرماه برگزار شد و جمعی از طراحان در آن کارگاه سه‌روزه حضور یافتند و با ابتکار و خلاقیت از طرح‌هایشان رونمایی کردند.

او اظهار داشت: امروز و از میان آن طرح‌ها، 100 اثر برگزیده نمایش داده می‌شود و امید است با کمک و همراهی تولیدکنندگان این بخش و بنابر انتخاب تولیدکنندگان، شاهد تولید انبوه طرح‌های برگزیده باشیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در خاتمه اظهار داشت: لباس حامل پیام است؛ این طرح‌ها بر اساس المان‌ها و نمادهای عاشورایی طراحی‌شده و قابلیت ارائه در سطوح بین‌المللی را هم دارد درنتیجه امیدواریم با همگرایی تمامی تولیدکنندگان در آینده نزدیک این طرح‌ها را بر قامت جوانان ببینیم.

در پایان این مراسم از پوستر ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی رونمایی شد.

گزارش تصویری این مراسم را در ادامه ببینید: