گروه مد و لباس هنرآنلاین: جشنواره «نخ و نگار هیما» با تأکید بر ظرفیت‌های موجود میان هنرمندان و پیشکسوتان عرصه دوخت‌های سنتی و کاربردی بودن این هنرها برگزار می‌شود و در همین راستا طی فراخوان منتشر شده در اسفندماه سال گذشته، از تمامی هنرمندان رشته‌های طراحی لباس، سوزن دوزی، دوخت و زیورآلات سنتی دعوت به همکاری شده است.

دومین جشنواره «نخ و نگار هیما» با هدف شناسایی و معرفی هنرمندان و پیشکسوتان کشورهای عضو اکو در حوزه دوخت های سنتی به منظور بالابردن سطح دانش و مهارت‌های این رشته کهن و افزایش تعاملات میان هنرمندان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد به نشانی اینترنتی himahandicraft.com ، صفحه اینستاگرام نخ و نگار هیما @nakh.negareh.hima   و صفحه اینستاگرام هیما @himahandicrafts مراجعه کنند.

ارسال رزومه و تصویر هنرمندان به همراه آثار و مشخصات شامل نام و طراح اثر، تکنیک اجرا و مجری آن ضروری است و آثاری که در نخستین نمایشگاه نخ و نگاره حضور داشته‌اند، امکان شرکت دوباره در دومین نمایشگاه را ندارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات این رویداد، مشروح گفتگوی هنرآنلاین با زهرا عرب علیدوستی مدیر دومین جشنواره «نخ و نگار هیما» را اینجا بخوانید.