گروه مد و لباس هنرآنلاین: آئین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش، عصر روز سه شنبه 12 مردادماه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران و جمعی دیگر از فعالان عرصه مد و لباس در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

در بخش نقش تی‌شرت عسل میکانیک، زهرا گلشنی مفرد و سعیده اصغری به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و ملیکا آریانسب شایسته تقدیر شد.

همچنین در بخش نقش شال و روسری رتبه دوم به طور مشترک به هدیه ولی اسکویی و مرجان دانشیان رسید و الناز احمدی و مهرآسا لشنی به ترتیب حائز کسب رتبه سوم و شایسته تقدیر شدند.

در بخش عفاف و حجاب نیز زهرا گلشن منفرد و سمانه ولادتی شایسته تقدیر شدند.

بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر در این مراسم با تأکید بر اینکه لباس یکی از بخش های مهم فرهنگ هر کشوری است که از مظاهر تمدن و جامعه در آن کشور محسوب می شود و نیازمند آن است که تمامی مدیران فرهنگی روی این بخش متمرکز شوند اذعان داشت: ما در جهاد دانشگاهی اهدافی را در حوزه پوشاک تعیین کردیم که برگزاری جشنواره تخصصی تن پوش با موضوع طراحی نقوش و ویژگی‌های ایرانی با تکنیک‌های مختلف هنری برای لباس های پرمصرف مثل تی‌شرت، شال و روسری را هدف خود قرار دادیم.

او افزود: این جشنواره در هشتمین دوره خود توانسته است الگوهای موفقی را در حوزه صنعت به جامعه معرفی کند و همچنین فضای گفتگو و تعامل بین دانشگاه و مراکز تولیدی و صنعتی ایجاد کند.

رشیدی با اشاره به شعار جوانگرایی در دولت سیزدهم، بر توجه به جوانان و کمک به حوزه تولید تأکید کرد.

امین مختاری دبیر هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش  نیز طی سخنانی اظهار داشت: برای نخستین بار بخش چادر و روسری را با رویکردهای فرهنگی به جشنواره اضافه کردیم و داوری در این رویداد دو مرحله ای شد. ابتدا آثار را دریافت کردیم و در زمان اجرا در فرایند مشاوره ای با اساتید دانشگاه‌ها اجراها انجام شد. نام منتخبان مرحله اول و راه یافتگان به نمایشگاه در دو بخش تی شرت و شال و روسری توسط دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش اعلام شد و در مجموع ۱۱۱ اثر به نمایشگاه جشنواره راه یافتند.

او گفت: ۱۲ نشست پژوهشی در فضای مجازی با موضوعات مرتبط با پوشاک و مد لباس برگزار کردیم و استقبال بسیار خوبی از این رویداد شد. توانستیم با بخش‌های صنعتی ارتباطی برقرار کنیم و همچنین با کمک نهادهای مختلفی همچون کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد، تسهیلاتی را فراهم کردیم که دریافت نشان شیما و معرفی برند های خلاق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از آنها است.