گروه مد و لباس هنرآنلاین: برند بریتانیایی بربری که ۴۵۴ فروشگاه، نمایندگی و مرکز فروش در سراسر جهان دارد، برای آنکه در دوران شیوع کرونا تاب بیاورد از راهبرد کاهش قیمت و دادن تخفیف در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین بهره برده بود اما به لطف رونق گرفتن دوباره تمام بازارها در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ توانست آن راهبرد را کنار بگذارد و میزان درآمد خود را نزدیک ۹۰ درصد نسبت به بازه زمانی سال گذشته افزایش دهد. هجوم خریداران جوان‌تر به بازار عامل اصلی این افزایش درآمد اعلام شده است.

با افزایش یک درصدی درآمد بربری در مقایسه با سال ۲۰۱۹ و زمانی که هنوز خبری از کرونا نبود، به نظر می‌رسد عملکرد این شرکت در بازار کالاهای لاکچری به ویژه وسایل چرمی به دوران پیشاکرونا بازگشته است. فروش کالاهای بدون تخفیف بربری ۱۲۱ درصد نسبت به سال گذشته و ۲۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر شده است. ضمن اینکه به لطف شیوع کرونا، میزان خریدها و خریداران آنلاین با افزایش دو برابری همراه بوده است.

عملکرد بربری به ویژه در قاره آمریکا خیره‌کننده بوده و ۳۴۱ درصد نسبت به سال پیش افزایش یافته است. این جهش درآمد در اروپا، خاورمیانه، هند و آفریقا ۱۴۶ درصد و در آسیا پاسیفیک ۲۷ درصد گزارش شده است. خریداران بربری در چین ۵۵ درصد بیش از دوران شیوع کرونا بوده و کره جنوبی هم رقم افزایش ۹۰ درصدی را ثبت کرده است.

با این حال، ۱۱ درصد فروشگاه‌های بربری در شش ماه گذشته تعطیل بودند که این رقم تا پایان ماه ژوئن به حدود سه درصد کاهش یافت. هر چند برخی فروشگاه‌های این برند برای در امان ماندن از شیوع بیشتر کرونا ساعت‌های کاری خود را کمتر کرده‌اند.