گروه مد و لباس هنرآنلاین: مقوله طراحی لباس در صحنه‌ها و عرصه‌هایی همچون تئاتر و سینما از اهمیت بسزایی برخوردار است حال آنکه قابلیت انتقال بسیاری از مفاهیم و معیارهای فرهنگی و زیبایی‌شناختی به سادگی از این مسیر مهیا می‌شود.

موضوع لزوم ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان دو نهاد کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و صدا و سیما در راستای بهره‌مندی هر چه بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های موجود در حوزه طراحی لباس کشور در رسانه ملی نیز حرف تازه‌ای نیست و از زمان تصویب قانون ساماندهی مد و لباس کشور و در ماده (2) این قانون صراحتاً به این موضوع اشاره شده که «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند در جهت ترویج نمادها و الگوهای پارچه و لباس ایرانی و بومی مناطق مختلف ایران نمادها و الگوهای مورد تأیید کارگروه(کمیته) یاد‌شده در ماده (1) این قانون را تشویق و ترغیب و تبلیغ نمایند و در جهت پرهیز از تبلیغ الگوهای مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی اهتمام جدی ورزند.»

خوشبختانه در روزهای اخیر مجدداً این موضوع طی جلسه‌ای در نهاد دولتی متولی حوزه مد و لباس مطرح و بر اساس آن در‌ خصوص‌ پوشش‌ و‌ نحوه‌ حضور‌ بازیگران‌ در‌ سینما‌ و‌ تلویزیون‌ و‌ پیش‌ نویس‌ دستورالعمل‌ اجرایی‌ آن‌ بحث‌ و‌ تبادل‌ نظر‌ شده است.

 مریم‌ پورشهابی‌ دبیر‌ کارگروه‌ ساماندهی‌ مد‌ و لباس‌ کشور‌ در این جلسه ابراز امیدواری کرده است با همدلی‌ و‌ همیاری‌ در‌ سالی‌ که‌ بنام‌ تولید‌، پشتیبانی‌‌ها‌ و‌ مانع‌ زدایی‌‌ها‌ نام‌ گرفته‌ است، حمایت‌ و‌ پشتیبانی‌‌های‌ مؤثری‌ از‌ هنرمندان‌‌ متعهد و‌ فعالین‌‌ عزیز‌ این‌ حوزه‌ در راستای فرهنگ‌‌ غنی‌‌ اسلامی‌ و‌ ملی‌ به عمل آورده شود.

نمایندگانی از‌ سازمان‌ صدا‌ و‌ سیما‌، سازمان‌ سینمایی‌، انجمن‌ طراحان‌ لباس‌ و‌ پارچه‌ و‌ اتحادیه‌ تولید‌ کنندگان‌ و‌ فروشندگان‌ طی این جلسه درباره پوشش‌ و‌ نحوه‌ حضور‌ بازیگران‌ در‌ سینما‌ و‌ تلویزیون‌ و‌ پیش‌ نویس‌ دستورالعمل‌ اجرایی‌ آن‌ بحث‌ و‌ تبادل‌ نظر‌ کرده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا در راستای برگزاری این جلسه، نتایج سال‌ها تلاش هنرمندان عرصه مد و لباس به ویژه در زمینه طراحی فرصتی برای ظهور و بروز در رسانه ملی پیدا خواهد کرد یا خیر؟