گروه مد و لباس هنرآنلاین: مرضیه اِیوَتین از فعالان حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب با برند «پرنسا» درباره روند فعالیت خود و شرایط حاکم بر این حوزه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تحصیلات من تا مقطع کارشناسی ارشد پژوهش هنر بوده و طی دو سال اخیر به‌اتفاق جمعی از دوستان وارد حوزه طراحی و تولید محصولات حجاب شده‌ایم.

اِیوَتین در ادامه به رونق طراحی لباس‌های مجلسی پوشیده اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای فعالیت متوجه شدیم که یکی از نیازهای مخاطبان و جامعه هدف در زمینه محصولات حجاب به لباس‌های مجلسی و ست‌های کیف و کفش بازمی‌گردد و تلاش کردیم با ایده‌های نو و طرح‌های جدید، این کاستی را مرتفع سازیم.

او با اشاره به اینکه حوزه مد و لباس چندوجهی بوده و لازم است علاوه بر تسلط به موضوعات و فرهنگی و هنری به بخش‌هایی همچون گرافیک و عکاسی هم برای معرفی هر چه ‌بهتر محصولات تسلط داشت بیان کرد: در شرایط فعلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش اعظمی از فعالیت‌ها به شیوه مجازی انجام می‌شود، لازم است که برندها به‌منظور معرفی و عرضه هر چه بهتر محصولات به دانش روز در زمینه‌هایی همچون گرافیک و استراتژی‌های نوین تبلیغاتی در فضای مجازی مجهز شوند چراکه تجربه زیبایی‌شناختی، تجربه‌ای لذت‌بخش و جذاب در حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب به شمار می‌‍رود.

 اِیوَتین در ادامه بر لزوم طراحی و تولید لباس برای نوجوانان محجبه تأکید و تصریح کرد: البته علی‌رغم کاستی‌های موجود در زمینه تأمین لباس دختران نوجوان، این عرصه همچنان نیازمند پژوهش و مطالعات روان‌شناختی، رفتارشناختی و شخصیت‌ شناختی است.

مدیر برند «پرنسا» گفت: باید پذیرفت مسئله پوشش گروه سنی نوجوان از زوایای گوناگون ازجمله ذائقه سازی در میان این طیف اهمیت داشته و درنتیجه اگر خواهان تحول جدی در این بخش هستیم باید بیش از هر چیزی به شناخت لازم و کافی نسبت به این گروه سنی دست یابیم.

اِیوَتین همچنین به نبود فرصت‌های معرفی و عرضه محصولات عفاف و حجاب در سطح بازار اشاره کرد و گفت: آنچه در بازار به چشم می‌خورد، فاصله زیادی با نتیجه تلاش‌ها و هنرمندی‌های فعالان در این عرصه دارد و امیدواریم با به وجود آمدن فرصت‌های مناسب شاهد نمایش و عرضه هر چه‌ بهتر محصولات برندهای فعال در سطح فروشگاه‌های کشور باشیم.