گروه مد و لباس هنرآنلاین: اسدالله سلیمانی رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب از برپایی دومین نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به همت این انجمن خبر داد و گفت: این نمایشگاه از روز گذشته آغازشده و تا 23 اردیبهشت‌ماه در عرصه فضای مجازی و به‌صورت برخط در نشانی اینترنتی www.bahejab.ir برپا خواهد بود.

او افزود: انجمن فعالان و متخصصین حوزه حجاب در راستای ایجاد رونق در زمینه کسب‌وکارهای حوزه تولید محصولات حجاب و ایجاد سکوی فروش مناسب برای این محصولات، برای دومین سال اقدام به برگزاری نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف رمضان کرده است حال‌آنکه تا پیش از شیوع ویروس کرونا، بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن هرساله یکی از مهم‌ترین مکان‌های عرضه محصولات حجاب بود.

سلیمانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که ابعاد فرهنگی و اقتصادی بسیاری مشاغل در حوزه عفاف و حجاب در تمامی بخش‌های طراحی و تولید دستخوش مشکلات متعددی شده است، اذعان داشت: باید بپذیریم که تمامی فعالان این بخش اعم از هنرمند و تولیدکننده، سرمایه‌های اجتماعی کشور به شمار می‌روند و لازم است از مسیر برگزاری رویدادهای این‌چنینی، نیاز تولیدکنندگان محصولات حجاب در امر توزیع و عرضه مرتفع شود.

او تأکید کرد: این در شرایطی است که علاوه بر نبود شرایط مساعد عرضه، فعالان این بخش همچنان با مشکلاتی همچون مالیات دست‌وپنجه نرم می‌کنند و با وجود تمام تلاش‌های انجمن در راستای احقاق حقوق فعالان این بخش، به‌تازگی با افزایش 15 تا 20 درصدی مالیات نیز مواجه هستیم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در ادامه بیان کرد: امید است تلاش‌های اقتصادی تولیدکنندگان این حوزه به‌عنوان جهادگران عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور در جهت تحقق بخشیدن به شعار سال و رفع موانع پشتیبانی‌ها در عرصه تولید در سال جاری مفید فایده قرار گیرد.

سلمیانی در خاتمه گفت: فعالان حوزه عفاف و حجاب و علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه باهدف معرفی و محصولات خود جهت ثبت‌نام می‌توانند تا تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه به نشانی اینترنتی عنوان‌شده مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند. همچنین قرار است که سایت پس اتمام نمایشگاه در تاریخ مقرر به‌صورت دائمی فعال خواهد بود تا در دیگر  ایام سال نیز تولیدات محصولات حجاب با حذف واسطه‌ به دست مصرف‌کنندگان برسد.