به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی رویداد، مراسم افتتاحیه نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از تولیدکنندگان و فعالان حوزه عفاف و حجاب کشور با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این حوزه از طریق وبینار برگزار شد.

رضا سلیمانی مدیر دومین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:  از مدت‌ها پیش از شیوع ویروس کرونا، ایده راه‌اندازی یک نمایشگاه مجازی محصولات حجاب که بتواند تمام نیازهای بانوان محجبه در تمام نقاط کشور را مرتفع سازد وجود داشت که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نمایشگاه‌های حضوری و تأثیر این بیماری بر کسب و کارها، این نیاز بیش از قبل احساس شد و ما را بر آن داشت تا به صورت جدی‌تر از قبل این ایده را دنبال  و عملیاتی کنیم.

سلیمانی افزود: یکی از موضوعاتی که در این حوزه وجود دارد استفاده حداقلی از محصولات فناورانه است که البته در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

او تصریح کرد: نمایشگاه امسال با رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است که این رشد در تعداد محصول شرکتکنندگان و کیفیت ارائه نیز مشهود است. نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف به مناسبت ماه مبارک رمضان در پنج بخش چادر، ملزومات حجاب، مانتو وعبایا، پوشش سر و پارچه چادری تا عید سعید فطر برپا است و بانوان ایرانی می‌توانند ملزومات خود را از سامانه اینترنتی نمایشگاه به نشانی  hijab99.ir تهیه کنند.

سلیمانی گام بعدی نمایشگاه را تبدیل کردن نمایشگاه مجازی به دائمی دانست و گفت: ما سعی می کنیم از تهدیدها فرصت بسازیم و اکنون که به واسطه شیوع ویروس کرونا بستر و زیر ساخت ها فراهم شده است از آن در جهت تبدیل نمایشگاه موقت به دائمی استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم علیرضا حقیقی مدیر عامل مرکز شتاب‌دهی رایمون گفت: از اواخر بهمن‌ماه سال ۹۸ و در پی شیوع ویروس کرونا، ایده برپایی نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب با هدف حمایت از تولیدکنندگان محصولات حجاب شکل گرفت.

او افزود: مجموعه رایمون، مرکز شتاب‌دهی در حوزه صنایع خلاق است که در حوزه فرهنگی شامل صنایع دستی، انیمیشن و مد و لباس وارد شده است و گام های موثری در این حوزه برداشته است.

حقیقی بیان کرد: نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب یکی از  صنایع خلاقی است که مجموعه رایمون برای حمایت از طرح‌های نوآورانه و در راستای مسئولیت اجتماعی خود در حوزه عفاف و حجاب انجام داده است. این نمایشگاه گامی در مسیر حمایت و توسعه فعالیت‌های عرصه عفاف و حجاب در کشور بود که سال گذشته با وجود محدودیت های زیر ساختی ما به عنوان شرکت پیشتاز وارد این عرصه شدیم و نمایشگاه و فروشگاه مجازی پوشاک اسلامی را طراحی و راه‌اندازی کردیم.

او با اشاره به اینکه در دور نخست نمایشگاه، شتاب‌دهنده رایمون موظف بود از صفر تا صد عکاسی، طراحی، بارگزاری سایت، فروش و زمینه ارتباط با مشتری را برای تولیدی‌ها مهیا سازد، گفت: در دوردوم نمایشگاه بیشتر تولیدکنندگان در حوزه فروش مجازی و معرفی کالا در فضای مجازی توانمند شده بودند و این شتابدهنده در حوزه‌های زیر ساختی تمرکز بیشتری داشت.