گروه مد و لباس هنرآنلاین: فیلمساز ۳۹ ساله چینی مقیم آمریکا در سومین تجربه کارگردانی خود با «سرزمین آواره‌ها» به حدود ۱۰۰ سال انتظار سینمادوستان جهان برای پیروزی یک زن رنگین‌پوست در بخش بهترین کارگردانی جوایز آکادمی پایان داد و دو جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم را با «سرزمین آواره‌ها» به دست آورد. او پس از کاترین بیگلو در ۲۰۱۰ با «قفسه درد» دومین سینماگر زن تاریخ است که برنده اسکار کارگردانی می‌شود.

با این حال، ژائو روی فرش قرمز اصلا شبیه دیگر ستاره‌های هالیوود سراغ لباس‌های پرزرق و برق رنگی و کفش‌ها و جواهرهای گران و اشرافی نرفت و با یک لباس بلند و یک کفش ورزشی هر دو از برند فرانسوی و لوکس ارمس جلوی دوربین‌ها رفت. همین حالا می‌توان کفش ورزشی سفیدرنگ فیلمساز برنده اسکار را با ۸۱۰ دلار از سایت ارمس خرید و البته لباس او هم مربوط به مجموعه لباس‌های پاییز و زمستان ۲۰۲۱ ارمس است.

در شرایطی که بسیاری از مهمانان مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۱ با گران‌ترین و به‌روزترین لباس‌ها و جواهرهای خود روی فرش قرمز رفتند و البته فرصت نکردند برای گرفتن جایزه اسکار روی صحنه بروند، یک چهره نه‌چندان شناخته‌شده بدون کمترین آرایش و با لباس‌های ساده و پوشیده چهره برتر و شماره یک شب نه‌چندان پرفروغ اسکار نود و سوم بود. کلویی ژائو پیش‌تر در جشنواره‌های ونیز و تورنتو هم با لباس‌های ساده و چکمه کابویی شرکت کرده بود.

Chloe-Zhao

دو روز پس از پایان کم‌بیننده‌ترین مراسم تاریخ جوایز آکادمی اسکار، کم‌کم پای حاشیه‌های این رویداد مهم سینمایی در کرونازده‌ترین سال تاریخ به میان کشیده می‌شود و آنچه از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، نشان‌دهنده حکمرانی کلویی ژائو بر یک شب کم‌ستاره نه‌چندان پرفروغ است؛ فیلمسازی که تقریبا بدون آرایش به مراسم اهدای جوایز آمد و با دو مجسمه طلایی اسکار و تبدیل شدن به ستاره ۲۰۲۱ از یونین استیشن بیرون رفت.